Средиземноморските пристанища ще отклонят товари от Хамбург и Ротердам


Средиземноморските пристанища могат да привлекат товари от пристанищата в Хамбург и Ротердам, заради модернизираните железопътни връзки, позволяващи по-бързо транспортиране на контейнери от Азия по суша.

„Пазарните дялове на Северна Европа ще бъдат под заплаха през следващите години, повечето товари ще се изместят на юг“, смята Майк Гарет, директор на Box Trade Intelligence (BTI). Компанията наблюдава 20 от най-големите търговски морски пътища.

Според AP Moeller-Maersk пристанището в Триест (Адриатическо море) е на 22,5 дни от Сингапур, това е 7 дни по-кратко транспортиране на товари от това до порт Хамбург. Железопътното пътуване от италианското пристанище отнема още няколко дни.

Средиземноморските пристанища се възползват и от факта, че транспортирането по море се извършва при сравнително бавно плаване, което намалява разходите за гориво, в сравнение с по-бързото и скъпо превозване по суша.

Спестено време, в сравнение с пътуване до Северно море през Гибралтар може да намали транзитното време в пъти или да позволи още по-бавно транспортиране по море, намалявайки използваните горива, без да се удря доставката, се казва в доклада BTI.

maritime.port.bg – Пристанища / Свят

Външно съдържание и реклама

Последни новини

Последни новини

Иван Велков: Има начин за отпор срещу недобросъвестни към моряците корабопритежатели

Да не се използва ситуацията за умишлено удължаване на престоя на моряците на корабите, алармира председателят на Моряшкия професионален съюз Иван Велков, Моряшки професионален

Моряците не изказват недоволство от опашките пред ИАМА, твърди агенцията

Моряците не изказват недоволство от опашките пред дирекциите на ИА "Морска администрация". Това се твърди в анализ на попълнените анкетни карти, с които базираната все още в