Стачка подготвят обединените синдикални организации на изпитващата сериозни финансови сътресения южнокорейска корабостроителница Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. (DSME), съобщават местни медии.
Преди дни синдикалните организации са подложили на гласуване възможността за обявяване на стачка, а хилядите работници, заети в DSME, са гласували положително. Работниците ще протестират срещу приетия от кредиторите на корпорацията оздравителен план, в който са залегнали драстични съкращения на работна ръка.
Работниците искат да излъчат свои представители, които да участват пряко в преговорите за рехабилитация на финансово закъсалата корабостроителница. Синдикатите все още не са съобщили началната дата на стачните действия, нито тяхната продължителност.
По-рано през седмицата основният кредитор на DSME – Корейската банка за развитие (КБР), съобщи, че ще ревизира отпускането на спасителни заеми, ако работниците обявят стачка.
Спасителната финансова схема, която ще бъде управлявана от КБР, е на стойност 4,47 млрд. щ. долара, а DSME трябва да се раздели с два от петте си плаващи дока, да съкрати неназован брой работници, да се раздели с някои активи в чужбина, като според неофициална информация и с ярда в Мангалия (Румъния), което ще осигури намаляване на разходите и увеличаване ликвидността на компанията.
По непотвърдена информация от централата на DSME, корпорацията ще се раздели с 14 подразделения в чужбина през следващите 4 години, ще освободи най-малко 1200 работници, а на останалия състав ще бъдат намалени с 20% възнагражденията.
Maritime.bg припомня, че преди няколко месеца се появиха данни в южнокорейски издания, че DSME ще се раздели с над 10 000 от своите служители до 2019 година.
Междувременно стана ясно, че се води разследване срещу бивш изпълнителен директор на компанията, който вероятно е участвал в незаконна схема за отклоняване на средства при строителството на нови кораби.
Maritime.bg припомня, че освен DSME сериозни проблеми изпитват и другите две най-големи корабостроителници в света Hyundai Heavy Industries Co. и Samsung Heavy Industries Co., които също представиха своите програми пред кредиторите си, сред които са Корейската банка за развитие и банката KEB Hana. Банките и регулаторните органи в Южна Корея ще провеждат два пъти месечно срещи за контролиране на оздравителните процеси.
| Още по темата: Трите най-големи корабостроителници стартират оздравителни планове
Maritime.bg – Свят
Външно съдържание и реклама