Тежки години за морската индустрия на Великобритания след излизането от Европейския съюз

ukПремиерът на Великобритания Дейвид Камерън подаде оставка, след обявяване на резултатите на референдума в Обединеното Кралство, според които страната трябва да излезе от Европейския съюз.

Как ще се отрази излизането от ЕС на морската индустрия във Великобритания?

Тежки години на сътресения очакват морската индустрия на Великобритания при излизане на страната от ЕС.

Предстои всички търговски споразумения на местния бизнес да бъдат преработени и то при предстоящите бури на пазарите и нестабилност на валутата. Морската индустрия на Великобритания трябва да посрещне тези изпитания точно в момента когато се бори с най-тежката глобална рецесия в шипинга.

240 000 души са заети в морския сектор на острова и осигуряват около 10 млрд. паунда годишно в икономиката на страната.

„Никой досега не е напускал Европейския съюз и той може да накаже Великобритания за това решение, за да се предотврати лавинообразно излизане на други страни. Последиците от излизането на страната ще са изключително негативни“, коментира Гай Платен, главен изпълнителен директор на Морската камара на Великобритания.

„Съществуващите договори са подготвяни при членството на Великобритания в ЕС, включвайки множество разпоредби на съюза. Излизането от ЕС ще доведе до спорове дали тези договори изобщо имат стойност. Ще изминат години в предоговаряне“, коментират от специализираното адвокатско дружество Ince & Co.

Вероятно тежко засегнати ще бъдат пристанищата на страната. 40% от всички товари, които се обработват в местните портове, са от страни-членки на Европейския съюз.

Морската индустрия на Великобритания само печели от единния европейски пазар, коментира министърът на транспорта на страната Робърт Гудуил дни преди оставката на Камерън. По думите на Гудуил единният пазар е осигурил по-лоялна конкуренция за сектора, намалени са разходите за компаниите от сектора и са постигнати редица облекчаващи бизнеса митнически споразумения.

Великобритания е в топ 10 на страните с най-голям търговски флот, според публикувано през януари м.г. изследване на UNCTAD. Страната има контрол над 3% от целия световен търговски флот или над 48 млн. dwt.

| Тук можете да изтеглите анализ на Norton Rose Fulbright за последиците над целия транспортен сектор при излизането на Великобритания от ЕС

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за бизнеса в условията на тежка икономическа криза и редица фирми
Прочетете

Пътнически кораб удари айсберг край Аляска

Плаващият под флага на Бахамските острови пътнически кораб NORWEGIAN SUN (IMO: 9218131) е прекратил 9-дневен круиз, след като удря айсберг край бреговете на Аляска, съобщи телевизия ABC. Компанията-оператор на кораба потвърждава за
Прочетете

Кораб Azov Concord, който напусна Мариупол, пристигна в Турция

Корабът за генерални товари AZOV CONCORD (IMO: 9387748), който напусна пристанище Мариупол, пристигна в Зонгулдак, сочи справка на Maritime.bg. Съдът се контролира от турска компания. По думите на капитана на кораба Иван Бабенков
Прочетете

Турция започна строителството на подводница

Турската компания от отбранителната индустрия STM обяви начало на строителството на нова подводница, проектирана изцяло в страната. Експерти определят проекта STM500 като "исторически" за южната ни съседка, отбелязвайки, че новата
Прочетете

54 години Морска гара – Варна

Преди 54 години официално е открита Морска гара - Варна. Строителството на сградата е започнало през 1966 година и е завършено две години по-късно. Морска гара е определяна като уникално съоръжение за приемане потока пасажери. В
Прочетете

COSCO пусна блок-влак от пристанище Триест до Словакия

Нов железопътен маршрут от "Китайско-европейския сухопътен мост" започна работа този понеделник. Той се обслужва от китайската компания COSCO SHIPPING и е между италианското пристанище Триест и Велене, Словения, където се намира
Прочетете

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще бъде назначен за генерален директор на Държавно предприятие
Прочетете

12 загинали и 260 ранени при инцидент на кораб в пристанище Акаба

Дванадесет души загинаха, а други 260 пострадаха, при инцидент на Пристанище Акаба, Йордания, съобщи местната държавна информационна агенция "Petra". Инцидентът е станал в понеделник на борда на плаващия под флага на Хонконг моторен
Прочетете

Кап. I ранг Петър Димитров е новият командир на Военноморска база – Варна

Днес, 27 юни 2022 г., капитан I ранг Петър Димитров прие длъжността командир на Военноморска база Варна, най-старото формирование от състава на Военноморските сили. Пред сградата на щаба на формированието се състоя военен ритуал за
Прочетете

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър Николай Събев прекрати днес дейността на структурите, които
Прочетете

Последни новини

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за

Назначават Георги Събев за генерален директор на „Пристанищна инфраструктура“

Георги Събев (ляво), Николай Събев и Константин Бачийски, депутат от ПП в НС | Снимка: Искра.бг Георги Събев, бивш управител на "Южно-български морски образователен център", ще

Събев закри поради неефективност одитните комитети в пристанищата Варна, Бургас, Русе и ДППИ

Снимка: ДППИ Одитните комитети към седем дружества работят неефективно, докладите са формални и не са насочени към намаляване на държавните разходи. С този мотив министър

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент