Ново попълнение във флота на Параходство БМФ

sredna-goraПараходство „Български морски флот“ АД вече оперира с 28 съвременни бълкера, като до края на годината техният брой ще нарасне до 32.

Най-новото попълнение е бълкерът „Средна гора“ (SREDNA GORA – IMO 9486570).

Корабът е построен през 2010 г. в корабостроителницата HUATAI HEAVY INDUSTRY – NANTONG, Китай като GLORY MODEST, а от м. октомври с.г. получава името CYAN PHOENIX. До сега бълкерът бе менажиран от голямата китайска шипингова компания GLOBAL MARINE SHIPMANAGEMENT – QINGDAO.

„Средна гора“ е с дължина 189,99 м, широчина 28,5 м (Summer DWT: 37,302 t). Има пет хамбара с капацитет за приемане на зърнен товар от 48.957.26 cubic meters.

Разполага и с четири палубни крана с товароподемност от по 30 тона. Главният му двигател е DU-WARTSILA United Sulzer 6RTA48TB е с мощност от 7368 kw при 118 оборота в минута. Развива скорост до 14,7 kn.

Цялото оборудване на бълкера е съобразено с най-новите изисквания за опазване на околната среда.

На практика новоприетият „Средна гора“ е „близнак“ на моторните кораби „Родина“ и „България“, които са в състава на Параходство БМФ АД съответно от 2009 и 2010 г., обясняват от пресслужбата на БМФ.

Първи капитан на „Средна гора“ е к.д.п. Николай Станев, а първи главен механик – инж. Михаил Томов.

„Средна гора“ е вторият с това име в историята на Параходство БМФ АД кораб. Първият е приет в състава на флота на 29 септември 1964 г., когато в корабостроителницата Nippon Kokan – гр. Шимизу (Shimizu) – Япония, е вдигнат флагът на първия от голямата серия от 9600-тонни въглевози (строителен № 219, спуснат на вода през м. юли 1964 г.), поръчана за нуждите на Параходство БМФ – моторният кораб „Средна гора” (Sredna gora – IMO 6423682). Първи капитан на кораба е Васил Атанасов, а първи главен механик – Георги Апостолов. По пътя си към България „Средна гора” товари товари каучук в Сингапур и Суматра, а в Латакия – памук. На 1 декември 1964 г. пристига във Варна след успешно извършен първи рейс. На 15 февруари 2002 г. Съветът на директорите на Параходство БМФ приема решение за бракуване и продажба на моторния кораб „Средна гора”, който е в експлоатация до 14 януари 2003 г., когато пристига в Аланг, Индия, за нарязване на скрап. От типа „Средна гора” в Япония (в Шимизу и в Хакодате) през следващите години са построени въглевозите „Стара планина”, „Люлин”, „Пирин”, „Странджа”, „Хемус”, „Осогово”, „Огражден”, „Плана” и „Беласица”. Основните характеристики на въглевозите тип „Средна гора”: дължина -126,0 м, широчина 17,60 м, газене макс. 7,60 м, товароподемност 9602 т. Главният двигател Burmeister & Wain е с мощност от 3500 к.с., която позволява на кораба да развива скорост от 13 възла.

Maritime.bg – Курс

Последни новини

Последни новини

На 26 и 28-годишна възраст са поредните жертви от потъналия кораб Arvin в Черно море

Силен снеговалеж затруднява продължаващата операция по издирване на изчезналите моряци от екипажа на кораб ARVIN, който потъна във водите на Черно море край турската провинция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция от днес, при спазване на въведените в страната противоепидемични мерки срещу разпространението на