По-добре ледове, отколкото пирати

За първи път Русия допусна LNG танкер да плава през Арктически води от Европа за Азия, маршрут, който отнема два пъти по-малко време, вероятно спестява разходите и най-вече осигурява спокойствие, заради липсата на пирати.


Русия разреши на танкера Ribera del Duera Knutsen да премине по Северния морски път от Атлантическия до Тихия океан, съобщи норвежката компания Knutsen OAS Shipping.

През Септември руският министър-председател Владимир Путин заяви, че вижда Северния морски път „като международна транспортна артерия“, която ще се „състезава“ с останалите морски пътища.

От Европа, пътят е много по-къс до Далечния Изток, отколкото плаване през Средиземно море и през Суец канал, което от своя страна води до преминаване през „пиратската алея“ в Аденския залив, край бреговете на Сомалия.

Този маршрут ще спести много пари и време, заяви Джон Далсваг – мениджър в Knutsen.

Търсенето на втечнен природен газ в Япония рязко се покачи след земетресението и цунами вълните, довели до криза в атомните електроцентрали през 2011 година. През Декември само 7 от общо 54 ядрени централи в Япония, са били в експлоатация. Производството на електроенергия от тях, до голяма степен е заменено с използване на ТЕЦ-ове.

Плаването на LNG танкера, през Северния морски път за Япония, ще продължи около 20 дни, съобщават от Knutsen. Според компанията, поради тежката ледова обстановка в момента, корабът ще извърши плаването между Юни и Октомври. От Knutsen съобщиха още, че разрешението от Русия означава единствено, че преминаването е технически възможно, като допълват, че все още не е подписан договор за транспортиране на втечнен природен газ по този маршрут.

Корабът Ribera del Duera Knutsen е единствен LNG съд с клас ICE-1A в нотацията на класификационната организация Det Norske Veritas. Той може да се „справя“ с ледове с дебелина до 0,8 метра. От компанията оператор съобщиха, че са „изследвани всички рискове“ на плаването. За него ще са необходими два руски ледоразбивачи.

От Knutsen уточняват, че не са калкулирали с точност колко ще струва плаването, колко ще продължи, колко гориво ще е нужно и какво ще се спести в сравнение с по-дългия маршрут през Суец канал.

maritime.port.bg – Корабоплаване

Последни новини

Последни новини

По света и у нас

Работодатели и самоосигуряващи се от транспорта могат да получат 290 лв. месечно за запазване на заетостта на…

Работодатели и самоосигуряващи се лица от секторите „Транспорт“, „Хотелиерство и ресторантьорство“ и „Туризъм“, чиито приходи са намалели с не по-малко от 20% за определен период,

Препоръки към българските граждани при пътувания към ЕС от трети страни

Във връзка с продължаващите ограничения при пътуване от трети страни към държави – членки на Европейския съюз, препоръчваме на сънародниците ни, пътуващи от България към страни от

По света и у нас