Драстичен спад на приходите на салвидж компаниите, индустрията става по-сигурна

Wreck-RemovalСилни са индикациите, че салвидж компаниите изпитват поредна изключително тежка година. Приходите на дружествата, заети в този сектор на индустрията, се свиват драстично.

В същото време морската индустрия в цялост отчита рекордно повишаване на сигурността, както и намаляване на общия брой инциденти на море, което води до свръхкапацитет на пазара на салвидж услугите.

Сривът при този бизнес е видим най-ясно в отчетите за първото полугодие на годината на най-големите компании в него.

Във финансовия отчет на Svitzer за първата половина на годината е отбелязано, че секторът е „под напрежение“, а пазарът „изключително слаб“. Печалбите на дружеството се свиват до 23 млн. долара, в сравнение с достигнатите 30 млн. долара за същия период на миналата година.

В опит да ограничи последиците от състоянието на пазара Svitzer, която е част от групата на Maersk, се сля с американския си конкурент Titan само преди една година (вижте тук: „Пламенно“ обединение на най-големите салвидж компании).

Справка на Maritime.bg в базите данни на Lloyd’s сочи, че за тази година LOF-договорите са едва 23, докато миналата най-слаба година бе 2014-а когато бяха сключени само 37 договора за салвидж операции.

Smit са успели да привлекат осем от договорите, но спадът на този тип контракти вероятно се дължи на желанието на собствениците на кораби да сключват директни договори със салвидж компаниите на фиксирани цени.

Добра новина е фактът, че през годината досега не е имало голям брой потънали съдове, за които се изисква изтегляне и изваждане.

През последните години най-скъпата операция за изтегляне и изваждане бе на пътническия кораб COSTA CONCORDIA, докато за тази година това е операцията с кораб SEWOL, която се извършва край бреговете на Южна Корея и се оценява на 73 млн. долара.

Намаляването на бизнеса в този сектор на индустрията е основна причина за големите консолидации и обединения между заетите в него компании. Най-скорошният пример в тази насока е придобиването на холандската Mammoet Salvage от Koole Industrial, което доведе до създаването на нов играч на пазара – Koole Mammoet Salvage.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Новият шеф на ДППИ: Много е лесно един терминал да стане градинка, но една градинка да стане корабен…

Много е лесно един терминал да стане градинка, но една градинка да стане корабен терминал е много трудно. Това обявява пред сайта Искра новият генерален директор на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" Георги Събев.
Прочетете

„Зелени кранове“ в БМФ Порт Бургас

Проект за подобряване на нисковъглеродния мултимодален транспорт в пристанище Бургас чрез изграждане на нова инфраструктура за кейово място 28 е сред одобрените за финансиране от Механизма за свързване на Европа 2021-2027 в сектор
Прочетете

Още предмети от рисувано стъкло са открити при подводните разкопки край нос Чироза

В Археологически музей - Бургас ще бъдат представени резултатите от най-новите подводни археологически разкопки при нос Чироза, провели се в края на юни 2022 г. Сред откритите находки са богата колекция от цели стъклени предмети от
Прочетете

АППД започва самостоятелен драгаж край Белене

Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ (ИАППД) започва самостоятелен драгаж с новозакупената техника в началото на месец юли. Това съобщи изпълнителният директор инж. Павлин Цонев по време на заключителната
Прочетете

Морска администрация предостави катер на Община Бяла за реакция при инциденти на море

Катер за търсене и спасяване в Черно море бе предоставен на Община Бяла от Морски спасително-координационен център към ИА „Морска администрация“- Варна. Специализираното плавателно средство ще служи за търсене и спасяване на лица
Прочетете

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за бизнеса в условията на тежка икономическа криза и редица фирми
Прочетете

Пътнически кораб удари айсберг край Аляска

Плаващият под флага на Бахамските острови пътнически кораб NORWEGIAN SUN (IMO: 9218131) е прекратил 9-дневен круиз, след като удря айсберг край бреговете на Аляска, съобщи телевизия ABC. Компанията-оператор на кораба потвърждава за
Прочетете

Кораб Azov Concord, който напусна Мариупол, пристигна в Турция

Корабът за генерални товари AZOV CONCORD (IMO: 9387748), който напусна пристанище Мариупол, пристигна в Зонгулдак, сочи справка на Maritime.bg. Съдът се контролира от турска компания. По думите на капитана на кораба Иван Бабенков
Прочетете

Турция започна строителството на подводница

Турската компания от отбранителната индустрия STM обяви начало на строителството на нова подводница, проектирана изцяло в страната. Експерти определят проекта STM500 като "исторически" за южната ни съседка, отбелязвайки, че новата
Прочетете

54 години Морска гара – Варна

Преди 54 години официално е открита Морска гара - Варна. Строителството на сградата е започнало през 1966 година и е завършено две години по-късно. Морска гара е определяна като уникално съоръжение за приемане потока пасажери. В
Прочетете

Последни новини

Новият шеф на ДППИ: Много е лесно един терминал да стане градинка, но една градинка да стане корабен терминал е много трудно

Много е лесно един терминал да стане градинка, но една градинка да стане корабен терминал е много трудно. Това обявява пред сайта Искра новият генерален директор на Държавно

Още предмети от рисувано стъкло са открити при подводните разкопки край нос Чироза

В Археологически музей - Бургас ще бъдат представени резултатите от най-новите подводни археологически разкопки при нос Чироза, провели се в края на юни 2022 г. Сред откритите

Морска администрация предостави катер на Община Бяла за реакция при инциденти на море

Катер за търсене и спасяване в Черно море бе предоставен на Община Бяла от Морски спасително-координационен център към ИА „Морска администрация“- Варна. Специализираното

Бюрократични бариери спират европейските пари за сектор „Рибарство“ и го обричат на фалит

Бюрократични бариери спънаха подпомагането на сектор „Рибарство“ по ковид мерките, отпуснати с европейски регламент, продължават и сега силно да ощетяват бранша с парите за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент