Драстичен спад на приходите на салвидж компаниите, индустрията става по-сигурна

Wreck-RemovalСилни са индикациите, че салвидж компаниите изпитват поредна изключително тежка година. Приходите на дружествата, заети в този сектор на индустрията, се свиват драстично.

В същото време морската индустрия в цялост отчита рекордно повишаване на сигурността, както и намаляване на общия брой инциденти на море, което води до свръхкапацитет на пазара на салвидж услугите.

Сривът при този бизнес е видим най-ясно в отчетите за първото полугодие на годината на най-големите компании в него.

Във финансовия отчет на Svitzer за първата половина на годината е отбелязано, че секторът е „под напрежение“, а пазарът „изключително слаб“. Печалбите на дружеството се свиват до 23 млн. долара, в сравнение с достигнатите 30 млн. долара за същия период на миналата година.

В опит да ограничи последиците от състоянието на пазара Svitzer, която е част от групата на Maersk, се сля с американския си конкурент Titan само преди една година (вижте тук: „Пламенно“ обединение на най-големите салвидж компании).

Справка на Maritime.bg в базите данни на Lloyd’s сочи, че за тази година LOF-договорите са едва 23, докато миналата най-слаба година бе 2014-а когато бяха сключени само 37 договора за салвидж операции.

Smit са успели да привлекат осем от договорите, но спадът на този тип контракти вероятно се дължи на желанието на собствениците на кораби да сключват директни договори със салвидж компаниите на фиксирани цени.

Добра новина е фактът, че през годината досега не е имало голям брой потънали съдове, за които се изисква изтегляне и изваждане.

През последните години най-скъпата операция за изтегляне и изваждане бе на пътническия кораб COSTA CONCORDIA, докато за тази година това е операцията с кораб SEWOL, която се извършва край бреговете на Южна Корея и се оценява на 73 млн. долара.

Намаляването на бизнеса в този сектор на индустрията е основна причина за големите консолидации и обединения между заетите в него компании. Най-скорошният пример в тази насока е придобиването на холандската Mammoet Salvage от Koole Industrial, което доведе до създаването на нов играч на пазара – Koole Mammoet Salvage.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

На 26 и 28-годишна възраст са поредните жертви от потъналия кораб Arvin в Черно море

Силен снеговалеж затруднява продължаващата операция по издирване на изчезналите моряци от екипажа на кораб ARVIN, който потъна във водите на Черно море край турската провинция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция от днес, при спазване на въведените в страната противоепидемични мерки срещу разпространението на