От Рим започна краят на Hanjin Shipping

HANJIN-ROMEПърви кораб на попадналата в изключително сериозна финансова буря HANJIN SHIPPING бе арестуван в Сингапур, след като вчера стана ясно, че кредиторите спират финансирането на южнокорейския мастодонт.

В понеделник е бил арестуван кораб HANJIN ROME (Ханжин Рим), построен през 1998 г., с капацитет 3 700 TEU от фирма AsiaLegal.

Освен това три фирми са изпратили искови молби за общо 2,4 млн. долара. Става дума за компании Dalby Navigation, Regaby Navigation и Surby Navigation, които са собственици на контейнеровозите HANJIN MILANO (4250 TEU), HANJIN DUESSELDORF (4250 TEU) и HANJIN MONTEVIDEO (4250 TEU), построени през 2009 и 2010 г.

Тази сутрин в съд в Сеул HANJIN SHIPPING e подала молба за съдебна защита. Очаква се управлението да бъде поето от синдици.

HANJIN SHIPPING е седмият по големина контейнерен превозвач в света, но групата има текущи задължения в размер на 5 млрд. щ. долара. Очаква се съдът да реши как ще продължи сагата за компанията.

Една от възможностите за спасение на част от активите на групата е те да бъдат погълнати от Hyundai Merchant Marine. Говорител на Hyundai, цитиран от Ройтерс, коментира, че все още няма никакви официални решения по темата, но ще бъдат проведени разговори с основния кредитор на  HANJIN SHIPPING – Корейската банка за развитие.

Министърът на финансите на Южна Корея Йо Ил Хо заяви пред местни медии, че правителството ще положи всички необходими усилия да ограничи влиянието над местната икономика.

Тема в развитие:

Кредиторите изоставиха Hanjin Shipping

Hanjin Shipping продължава опитите за стабилизиране

Maritime.bg – Свят

 

Последни новини

Последни новини

Контраадмирал Михайлов: България не е изоставена, ценен член сме за НАТО

От българска гледна точка присъствието на постоянно разположени военноморски сили в Черно море е изключително важно, защото това показва единството в Алианса. Показва съвместимост