Реклама

В Пристанище Лом обработват по един кораб на ден


По един шлеп на ден обработват докерите в пристанище Лом. В края на м. г. дунавският порт остана без работа заради падналото ниво на реката. С покачването на водата обаче блокираните кораби вече пристигат и кейовете се оживяват, каза шефът на комплекса Константин Костадинов, цитиран от Труд.

“Ситуацията в последното тримесечие на 2011 г. беше доста тежка. Заради липсата на стоки въведохме 4 часов работен ден. Успяхме да обработим едва 77 000 тона товари, за сравнение за същия период на 2010 г. обработихме 126 000 тона.”, каза Костадинов.

Сега в Лом се разтоварват въглища от Украйна и се товари зърно. Водите обаче още са ниски и корабите плават с намалени товари. Селскостопанската продукция е сред основните стоки, които България изнася през речното пристанище. За цялата 2011 г. с кораби по Дунав са изнесени 124 000 тона зърно.

Въпреки ниските води и трудностите пристанището ще приключи м. г. с печалба, макар и минимална. Няма и натрупани задължения, споделиха от ръководството. Ако нивото на реката се вдигне и има кораби, през февруари порта ще заработи отново по осем часа на ден, заяви управителят Костадинов.

maritime.port.bg – Пристанища

Последни новини

Последни новини

България предлага на ЕС проекти за допълнително развитие на пристанищата в Русе и Варна

Снимка: Пристанище Варна България е предложила на ЕС проекти за допълнително развитие на пристанищата в Русе и Варна, за да може да се увеличат възможностите за оказване на

Никулден в пристанище Бургас

„Пристанище Бургас” ЕАД се включва в празничната програма на общината на 6-ти декември - Никулден. По традиция всяка година жителите и гостите на града честват закрилника на

Над 13 млн. тона зърнени товари са изнесени от пристанищата на Украйна

В рамките на "зърнената инициатива" от украинските пристанища са изнесени над 13 милиона тона селскостопански продукти, съобщи министерството на националната отбрана на

Европейските корабособствениците могат да транспортират руски суров петрол, ако се продава под или на цената от 60 долара за барел

От понеделник корабособствениците, регистрирани в ЕС, ще могат да транспортират руски суров петрол, само ако той се продава под или на цената от 60 долара за барел, като на

Пристанищата в Гърция може да са в основата за отказ за членство на България в Шенген, според депутат

Ускорените транспортни връзки Юг-Север след премахването на граничния контрол ще засилят конкурентните предимства на гръцките пристанища. Това предположи народният

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент