В Пристанище Лом обработват по един кораб на ден


По един шлеп на ден обработват докерите в пристанище Лом. В края на м. г. дунавският порт остана без работа заради падналото ниво на реката. С покачването на водата обаче блокираните кораби вече пристигат и кейовете се оживяват, каза шефът на комплекса Константин Костадинов, цитиран от Труд.

„Ситуацията в последното тримесечие на 2011 г. беше доста тежка. Заради липсата на стоки въведохме 4 часов работен ден. Успяхме да обработим едва 77 000 тона товари, за сравнение за същия период на 2010 г. обработихме 126 000 тона.“, каза Костадинов.

Сега в Лом се разтоварват въглища от Украйна и се товари зърно. Водите обаче още са ниски и корабите плават с намалени товари. Селскостопанската продукция е сред основните стоки, които България изнася през речното пристанище. За цялата 2011 г. с кораби по Дунав са изнесени 124 000 тона зърно.

Въпреки ниските води и трудностите пристанището ще приключи м. г. с печалба, макар и минимална. Няма и натрупани задължения, споделиха от ръководството. Ако нивото на реката се вдигне и има кораби, през февруари порта ще заработи отново по осем часа на ден, заяви управителят Костадинов.

maritime.port.bg – Пристанища

Последни новини

Последни новини

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на

Най-дългата подводница в света застъпва на бойно дежурство, въоръжена с шест подводни дрона

До края на септември се очаква да приключи цикълът изпитания на атомната подводница със специално назначение БЕЛГОРОД (К-329). Тя ще е най-дългата подводна лодка в света със