В Пристанище Лом обработват по един кораб на ден


По един шлеп на ден обработват докерите в пристанище Лом. В края на м. г. дунавският порт остана без работа заради падналото ниво на реката. С покачването на водата обаче блокираните кораби вече пристигат и кейовете се оживяват, каза шефът на комплекса Константин Костадинов, цитиран от Труд.

„Ситуацията в последното тримесечие на 2011 г. беше доста тежка. Заради липсата на стоки въведохме 4 часов работен ден. Успяхме да обработим едва 77 000 тона товари, за сравнение за същия период на 2010 г. обработихме 126 000 тона.“, каза Костадинов.

Сега в Лом се разтоварват въглища от Украйна и се товари зърно. Водите обаче още са ниски и корабите плават с намалени товари. Селскостопанската продукция е сред основните стоки, които България изнася през речното пристанище. За цялата 2011 г. с кораби по Дунав са изнесени 124 000 тона зърно.

Въпреки ниските води и трудностите пристанището ще приключи м. г. с печалба, макар и минимална. Няма и натрупани задължения, споделиха от ръководството. Ако нивото на реката се вдигне и има кораби, през февруари порта ще заработи отново по осем часа на ден, заяви управителят Костадинов.

maritime.port.bg – Пристанища

Последни новини

Последни новини

Кап. Александър Калчев, БМФ: Строим агресивно нови кораби, планираме влизане на нови пазари

К.д.п. Александър Калчев е роден на 11 юни 1975 г. във Варна. От най-ранна детска възраст започва активно да се занимава с ветроходен спорт, а по-късно завършва с отличие