Дадена е вече зелена светлина за изработването на нов генерален план на пристанище Варна, съобщиха от ДП ”Пристанищна инфраструктура” (ДППИ). От предприятието уведомиха, че организираният от тях търг за обществената поръчка е спечелен от обединение „АИС-РХДХВ”, в което влизат „Архитектурно-инженерен състав” ЕООД (АИС) и „Роял Хасконинг ДХВ”.
Търгът е за “Изработване и одобряване на генерален план на пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна, свързаните с него предварителни (прединвестиционни) проучвания за развитие и задание за проектиране”. В. „Черно море” припомня, че той беше обявен това лято от ДППИ и тогава неговият генерален директор Ангел Забуртов заяви за читателите на вестника, че това го налага българското законодателство и международната практика. Според нормативните документи изработването на генерален (мастър) план било необходимо, за да покаже развитието на пристанището за 30 години напред. Или, най-общо казано, той ще трябва да даде широка картина за това как да се развива цялото пристанище, което вече над 110 години е тук.
Последната устройствена разработка на варненското пристанище е на проект за “Актуализация на генералните планове на пристанищата в района на пристанище за обществен транспорт с национално значение Варна”, изготвен през 2004 – 2005 г. Впоследствие, поради необходимостта от екологична оценка, е изготвена частична актуализация на проекта към 2006 г.
Пристанище Варна включва седем терминала и е най-голямото на черноморското ни крайбрежие. Това са пристанищните терминали „Варна- изток” (за обработка на генерални, насипни, наливни, ро-ро товари и контейнери, както и обслужване на пътници), „Варна-запад” ( за генерални, насипни, наливни ро-ро товари и контейнери), „ТЕЦ-Езерово” (за въглища), „Петрол Варна”, „Фериботен комплекс – Варна” (за жп и автомобилни превози с фериботни кораби), „Леспорт”, което е предоставено на концесия (за генерални, насипни, ро-ро товари, растителни наливни товари и празни 20-футови контейнери от/на стиф) и „Балчик”- също предоставено на концесия (за обработка на генерални, насипни, растителни наливни товари и поща).
Изпълнението на генералния план, което е на стойност 1 200 000 лв. с ДДС, ще се извърши на пет етапа и трябва да приключи за общо 435 календарни дни.
Maritime.bg – България