При рязка промяна в елемент от маневрата на дясно в подходния канал в Бургас и при скорост от 7 възла, капитанът на C. S. Dream (IMO: 9401946) губи управлението и корабът му закача Буй № 6 за перото на балера на руля.
Никой на мостика, включително и пилотът, не разбират за закачането на буя до момента, в който разбират за това от доклада на съпровождащия влекач. Корабът е въведен, заедно с буя, на 22-о кейово място в „БМФ Порт Бургас“ за разтоварване на товара му от газопреносни тръби.
В светлата част на денонощието е направен водолазен оглед, от който става ясно, че веригата на буя, заедно с котвата, са омотани на перото на балера. По щастлива случайност няма констатирани щети по рулевото устройство и гребният винт е само с леко одраскване на единия му лопус.
Водолазната група „Борей“ освобождава C. S. Dream от неговия „спътник“ по бърз и елегантен начин. Закачат два подемни парашута – един за котвата, и един за веригата на буя, по такъв начин, че той сам се измъква от обхвата на балера. Според свидетели, буят е изскочил като тапа от шампанско, съобщи „Морски вестник“. Единственият пострадал, за съжаление, е самият буй, който, оказва се, че е „глътнал“ вода и своевременно е изкаран на брега за аварийно докуване.

Maritime.bg – България