На 18 декември 2016 г. от китайската корабостроителница Jiangsu Hongqiang Marine Heavy Industry, Qidong (недалече от Шанхай), отплава в своя първи рейс 42 300-тонният бълкер „Руен“, съобщиха пред Maritime.bg от пресцентъра на Параходство Български морски флот.
Няколко дни по-рано в корабостроителницата се състоя тържествената церемония по вдигането на флага на кораба. На церемонията присъстваха изпълнителният директор на Параходство „Български морски флот“ АД к. д. п. Александър Калчев и директорът на дирекция „Техническа експлоатация“ инж. Даниел Харизанов.
Кръстница на „Руен“ е Кремена Ангелова – главен юрист на Параходство БМФ АД.
Първи капитан на новопостроения плавателен съд е капитан далечно плаване Николай Д. Николов, а първи главен механик – инж. Камен В. Василев. Корабът ще посети няколко пристанища за натоварване и разтоварване в Азия и в Европа. Първото пристанище е Поханг, Южна Корея.
„Руен“ е не само най-новият, но и е най-високоефективният кораб на 125-годишната българска шипингова компания. Той е първият от серията от шест кораба от този тип, които са с качествено нов ергономичен и екологичен дизайн.
През м. ноември т.г. в същата китайска корабостроителница бе спуснат на вода вторият бълкер от тази серия, който ще носи името „Рила“. Очаква се той да влезе в експлоатация към средата на следващата година. А към края на 2017 г. флотът на Параходство БМФ АД ще бъде попълнен и с третия кораб от серията, който ще носи името „Рожен“. Така Параходството запазва традицията при наименоване на корабите, като новопостъпилите бълкери получават имена на български планини и планински върхове.
Първият „Руен“ е приет в състава на БМФ на 15 март 1967 г. Той е 14 030-тонен рудовоз, построен в Иношима, Япония, и е първи от серията еднотипни кораби, поръчани от Параходството в тази държава. Първи капитан на кораба е Николай Мавродиев, първи главен механик – Евстати Василев. На 5 април 1967 г. „Руен” първи от българските кораби развява българското знаме в пристанище на петия континент – Австралия (Порт Фримантъл). „Руен” е изведен от състава на БМФ след 42 години експлоатация на 29 май 2009 г.
Maritime.bg – Курс