Шест водещи контейнерни превозвачи се договориха да създадат една от най-големите морски мрежи за транспорт от Далечния Изток до Европа. Всеобхватното споразумение ще обедини членовете на групите “Нов световен алианс” и “Гранд Алианс” в ново формирование “Алианс Г6“. Членове на “Нов световен алианс” са APL, Hyundai Merchant Marine и Mitsui O.S.K Lines, в “Гранд Алианс” влизат: Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha и Orient Overseas Container Line. Новото партньорство създава водеща мрежа, по която ще плават повече от 90 контейнеровози, които ще обслужват 40 пристанища в Азия, Европа и Средиземноморието. Сътрудничеството на тези шест компании ще даде възможност за по-лесно интегриране на техните продукти и услуги към пазарната среда. Новият алианс ще стартира работа през Април т.г.
Пред Maritime.bg изпълнителният директор на “Пристанище Варна” ЕАД кап. Данаил Папазов коментира, че до момента нито една от компаниите в новата групировка не е търсила контакт с порта. По думите му нито една от фирмите в Алианс Г6 няма самостоятелен фидер във Варна. Папазов предположи, че най-вероятно Линия 9, която свързва Азия с Черно море ще се обслужва от пристанището в Констанца.
Затворена линия 1
Япония – Хонг Конг – Кай Меп – Сингапур – Джеда – Ротердам – Хамбург – Саутхемптън – Льо Хавър – Сингапур – Хонг Конг – Япония
Затворена линия 2
Далиан – Ксинганг – Пусан – Кингдао – Сингапур – Хамбург – Антверпен – Саутхемптън – Салалах – Джебел Али – Сингапур – Пусан – Далиан
Затворена линия 3
Шанхай – Нингбо – Южен Китай – Сингапур – Танжер – Ротердам – Бремерхафен – Гданск – Гьотеборг – Ротердам – Джеда – Сингапур – Южен Китай – Хонг Конг – Шанхай
Затворена линия 4
Шанхай – Нингбо – Южен Китай – Сингапур – Саутхемптън – Хамбург – Ротердам – Сингапур – Южен Китай – Шанхай
Затворена линия 5
Квангянг – Пусан – Шанхай – Южен Китай – Сингапур – Льо Хавър – Ротердам – Хамбург – Thamesport – Сингапур – Квангянг
Затворена линия 6
Каосюнг – Хиамен – Южен Китай – Хонг Конг – Сингапур – Коломбо – Саутхемптън – Хамбург – Ротердам – Сингапур – Южен Китай – Каосюнг
Затворена линия 7
Кингдао – Шанхай – Нингбо – Хонг Конг – Южен Китай – Сингапур – Салалах – Ротердам – Хамбург – Саутхемптън – Танжер – Порт Саид – Сингапур – Южен Китай – Кингдао
Затворена линия 8
Пусан – Шанхай – Нингбо – Южен Китай – Хонг Конг – Сингапур – Порт Кланг – Джеда – Дамиета – Генуа – FOS Сур Мер – Барселона – Валенсия – Дамиета – Джеда – Сингапур – Хонг Конг
Затворена линия 9
(Азия – Черно море)
В процес на определяне.
Следвайки стъпките на контейнерните превозвачи, които създадоха групировката – “Алианс Г6” (G6 Alliance), танкерните превозвачи ще консолидират активите си, създавайки структура с име “Nova Tankers“. Според прессъобщение от нея, Nova Tankers ще осигурява “кораби с най-висок стандарт за безопасен и екологично чист морски транспорт”. В новата група ще бъдат включени 50 танкери със средна възраст 3 години. Те са собственост на Mitsui O.S.K. Lines / Phoenix Tankers, A.P. Moller – Maersk, Samco Shipholding и Ocean Tankers, Сингапур. Мортен Пилнов, който до момента беше мениджър в Maersk Tankers ще поеме поста изпълнителен директор на Nova Tankers.
Maritime.bg – Корабоплаване