„Дунав 1“ на АППД извърши първи изследвания

korab-dunav-1-iappdНовият модерен хидрографски кораб „Дунав 1“, собственост на Агенцията за поддържане и проучване на река Дунав, вече направи първите си изследвания. Те са на основите на Дунав мост при Русе, които се оказват в добро състояние. За момента не са установени проблеми по металните колони, предаде БГНЕС.

Катамаранът „Дунав 1“ е снабден с много мощна хидрографска система, която може да прави картографиране на речното дъно. Системите на борда позволяват да се направят замервания на брегове, острови, дори кейови стени, като цялата информация се събира на сървър. Оттам данните се изпращат до отделно бюро, където се обработват и се прави 3 D модел на речното дъно, обяснява хидрографът от АППД Пламен Стефанов.

Максималното газене на кораба е 1,20 метра. За по-плитките места плавателният съд е снабден с лодка и с ехолот, с който се прави допълнително измерване. „Това е плюсът на многолъчевия ехолот, т.нар. мултибим, защото покриването е в зависимост от дълбочината. При по-голяма дълбочина обхваща по-голям периметър. Участъкът, който може да покрие, е от порядъка на 50 метра и повече. По този начин измерванията стават по-бързи и много по-точни“, обяснява Стефанов.

Самата система позволява много ясно да се видят контурите на потънал съд, на кола, на някое препятствие, което пречи на корабоплаването. Детайлите могат да се видят с точност до милиметър. Първите измервания вече са направени в района на пристанището и на Дунав мост.

„На някои от снимките се виждат част от потъналите съдове, които се намират в близост до моста – четири на брой. Някои от тях са засипани, някои от тях се подават повече. С мултибима може да се изследват под водата колоните на Дунав мост, може да се види дали имат разрушения, дали имат подкопаване, дали основите на моста са здрави. А със следарната система от водата на горе вече може да се замери горната част на моста“, казва хидрографът.

Модерна апаратура има и в кабината на капитана. Той разполага със следарна система и с радарна система, при която отдолу се наслагва електронната карта, на която се вижда фарватерът. Сред приборите, с които е оборудвана кабината, има метеостанция за скорост на вятъра, температура, скорост на течението. / БГНЕС

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент