Първи изцяло автоматизиран контейнеровоз ще бъде тестван от най-големия японски контейнерен превозвач Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line) след 2 години. Това съобщи Bloomberg, позовавайки се данни от NYK. Оператори и регулатори обмислят бъдеще, при което търговски съдове ще плават в океаните без екипажи. Първият тест, осъществен от NYK, ще се проведе през 2019 година на борда на голям контейнеровоз. “Съдът ще бъде с екипаж, за да се осигури безопасността”, коментира Хидейки Андо от технологичния институт Monohakobi, част от NYK. Японската корпорация планира новите технологии първично да оказват помощ за по-доброто управление на съдовете.
Наскоро стана ясно, че е стартиран проектът “One Sea”, който цели създаването на напълно автономни плавателни съдове, които да обслужват линии в Балтийско море. Първият съд от серията следва да влезе в експлоатация до 2020 година. Според партньорите в проекта, първата пълна автоматизация в индустрията трябва да е факт до 2025 година.
Друг проект – HRONN, трябва да реализира създаването на първите кораби за офшорни операции, които също нямат екипажи.
Най-обещаващ и развиван от дълго време обаче остава проектът на британския производител на двигатели Rolls-Royce. Компанията участва не само в множество партньорски проекти за реализацията на първия изцяло автономен кораб, включително в проекта One Sea, но разработва и напълно самостоятелно системи, които да доведат до успеха на подобно немислимо до преди 10 години начинание. Британците вече изградиха и няколко свръхмодерни центрове за управление на кораби без екипажи. “Корабите без екипажи ще бъдат нормална гледка в световния океан до 2030 година”, според Асбйор Скаро, директор на дигиталното подразделение на компанията.
Въпреки всичко, реализацията на тези мащабни проекти следва да се осъществи и след ревизии в SOLAS, a за тази цел UK Marine Industries Alliance създаде работната група Maritime Autonomous Systems Regulatory, която работи усилено в тази насока.
Maritime.bg – Свят / Видео