ЕС да финансира проекти за пристанищна инфраструктура, искат над 30 транспортни организации

750 млрд. евро са необходими за пълното завършване на европейската TEN-T мрежа. Това твърди генералният секретар на Организацията на Европейските морски пристанища (ESPO) Изабел Рюкбост (Isabelle Ryckbost).

ESPO, заедно с 30 други транспортни организации, сред които Европейската федерация на пристанищните оператори и собственици на частни терминали (FEROPORT), изискват от Европейския съюз да бъде осигурено финансиране за пристанищни инфраструктурни проекти по Механизма “Свързана Европа” и през следващия програмен период от 2021 г. до 2028 година.

“Необходимо е съюзът да осигури финансирането на проекти за изграждане и подобряване на пристанищната инфраструктура”, твърдят в писмото си до ЕК и ЕП организациите.

Липсата на финансиране през следващия програмен период ще постави под риск завършването на свързаността между основните европейски пристанища. 83 от основните портове в съюза трябва да бъдат напълно свързани, чрез жп и пътни връзки. Целият бюджет по механизма към момента е вече изразходен. Организациите подчертават в искането си до ЕС, че осигуряваното финансиране е 2,5 пъти по-малко от необходимото за пристанищните оператори.

Преди 4 години ЕС създаде механизма, по който трябваше да бъде изградена Транс-Европейската транспортна мрежа (TEN-T), която включва и морски пристанища, които получаваха финансиране за проекти, например свързани с ограничаване употребата на високоемисионни корабни горива. По финансирани от механизма проекти бяха изградени нова жп линия в пристанище Бремен, редица автоматизирани системи в пристанище Хелсинки и много други. За да получат свежи пари, финансираните пристанища трябва да обработват най-малко 1% от общия европейски товарооборот.

“Много се радваме да видим, че над 30 транспортни организации, обхващащи всички възли в транспорта, доставчици на услуги и товародатели, подкрепят искането за силна финансова подкрепа за завършването на TEN-T мрежата”, коментира още Изабел Рюкбост.

“Всички знаем, че транспортните проекти с високо обществено значение не винаги генерират необходимата възвръщаемост на инвестициите. Също така вярваме, че подкрепата за МСЕ е най-добрата гаранция за осигуряване на висока добавена стойност за ЕС и отговорно управление на безвъзмездните средства”, подчерта още тя.

По думите й европейските пристанища са изправени пред постоянно предизвикателство да инвестират в пристанищна инфраструктура с дълъг жизнен цикъл. “Дори когато тези инвестиции осигуряват висока добавена стойност и генерират значителна икономическа възвращаемост, те често имат ниска финансова възвращаемост за пристанищните власти”, смята още Рюкбост.

“В контекста на прегледа на Механизма за свързване на Европа, ESPO ще продължи да изисква продължаването и увеличаването на финансовата подкрепа в различни форми. Безвъзмездните средства са съществен елемент от това”, заяви председателят на ESPO Еамон О’Рейли.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Норвегия ограничава достъпа до пристанищата си за руски риболовни кораби

Норвежкото правителство реши в четвъртък да ограничи достъпа на руски риболовни кораби до пристанища на страната. Норвежкото министерство на външните работи обяви, че риболовни кораби на Русия ще бъдат подложени на проверки и ще им
Прочетете

Швеция: Установихме детонации до Северен поток

Първите огледи, извършени тази седмица от шведските власти на течовете от газопроводите "Северен поток-1" и "Северен поток-2" в Балтийско море, засилват подозренията, че те са резултат от саботаж, извършен чрез детонации, нанесли
Прочетете

ДППИ прави остров за птиците във Варненското езеро за близо 4 млн. лева

Представянето на бъдещия изкуствен остров във Варненското езеро препълни Дома на моряка на 06.10.2022 г. Пилотният за България проект привлече вниманието на Община Варна, Военноморските сили на Р България, Българска морска камара,
Прочетете

Продължава водолазното учение на ВМС

Продължава водолазното учение на ВМС на Република България с международно участие „ТРИТОН 2022”. Участниците започнаха подготовката за финалния етап. Утре ще бъде проведен заключителния разбор – дискусия на който участниците ще споделят
Прочетете

Дивизионът за морски специални операции провежда тактическо учение

След инфилтриране в зоната на операцията, тимовете от състава на морската тактическа група за специални операции проведоха специално разузнаване и започнаха планиране на директни акции срещу терористично депо и кораб, превозващ оръжие
Прочетете

“Укрферри” тихомълком спаси корабите си от войната и обяви “апетити” в…

Украинската фирма "Укрферри", която от десетилетия води деструктивна политика срещу българските фериботни превози в Черно море, успешно е извела своите фериботи от блокираните от войната с Руската федерация местни пристанища. Кораб
Прочетете

Флотът планира съвместни мероприятия с румънските ВМС

На 04 и 05.10.2022 г., офицери от Щаба на Военноморските сили на Република България водени от заместник-началникът на Щаба на Военноморските сили по операциите капитан I ранг Ваньо Мусински, проведе щабни разговори с офицери от Щаба на
Прочетете

Бившият транспортен министър Николай Събев напуска “Продължаваме промяната”

Бившият министър на транспорта Николай Събев се отказва от депутатското си място и напуска "Продължаваме промяната", потвърди пред "Дневник" пресслужбата на партията. Тя разпространи съобщение с негово изявление. "Никога не съм
Прочетете

Морските администрации на България и Румъния приключиха проект за подобряване безопасността по р.…

Българската и румънската морски администрации ще проведат заключителна среща във връзка с приключването на проект „Повишаване на транспортната безопасност в общия българо-румънски участък на река Дунав, чрез подобряване реакцията при
Прочетете

Даваме 2,5 млн. лева за преоборудване на малък военен транспорт „Антарес“ в минен заградител за ВМС

Министерството на отбраната отпуска до 2,5 млн. лева за преоборудване на малък военен транспорт (мвтр) „Антарес“ с бордови № 304 в минен заградител за Военноморските сили, установи справка на Maritime.bg. За целта е обявена
Прочетете

Последни новини

“Укрферри” тихомълком спаси корабите си от войната и обяви “апетити” в България, докато стотици моряци остават…

Украинската фирма "Укрферри", която от десетилетия води деструктивна политика срещу българските фериботни превози в Черно море, успешно е извела своите фериботи от блокираните от

Бившият транспортен министър Николай Събев напуска “Продължаваме промяната”

Бившият министър на транспорта Николай Събев се отказва от депутатското си място и напуска "Продължаваме промяната", потвърди пред "Дневник" пресслужбата на партията. Тя

Морските администрации на България и Румъния приключиха проект за подобряване безопасността по р. Дунав

Българската и румънската морски администрации ще проведат заключителна среща във връзка с приключването на проект „Повишаване на транспортната безопасност в общия българо-румънски

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент