Предлагат нови изменения в Кодекса на търговското корабоплаване

Народният представител от ПГ на „БСП за България“ Николай Тишев, който е член на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения, конкретизира на своите колеги основните акценти на предлаганите изменения в Кодекса на търговското корабоплаване.

„На 1-во място: допълва се регламентирането на организацията на работното време на членовете на екипажа в сектора на вътрешния воден транспорт, като се посочва минималната продължителност на почивка в денонощие, а именно 10 часа, а в рамките на една седмица – 77 часа. Разбира се, отчита се спецификата на работа на борда на кораба, като капитанът има право да отложи част от седмичната почивка“ – каза той от парламентарната трибуна и обясни, че тези промени се правят на база постигнато споразумение между Европейския съюз за речно корабоплаване, Европейската организация на речните превозвачи и Европейската федерация на работниците в транспорта, т.е. това е европейският формат на българската тричленка.

Тишев заяви също така, че в Кодекса се въвежда ново понятие „обслужващ персонал“ на корабите, плаващи по вътрешните водни пътища. Такъв персонал има само на пътническите кораби и досега, според българското законодателство, се е смятал за част от екипажа на речните пасажерски кораби – става дума за камериери, готвачи, сервитьори и др.

Друга съществена промяна, която Николай Тишев посочи, е, че се определят и уточняват задълженията и ангажиментите на специализираното звено към министерството на транспорта, отговарящо за разследване на морски инциденти и произшествия, като основната цел на звеното е повишаване на безопасността на морския транспорт.

И не на последно място – въвежда се забрана за влизане в българско пристанище или оставане на рейд на кораб под чужд флаг, на който е отказан достъп или забранено посещението на пристанище на друга държава членка на ЕС.

„Има и други, не чак толкова съществени промени, но се надявам с това кратко изложение да е станало ясно какви промени ще гласуваме и подкрепяме в Кодекса на търговското корабоплаване“ – каза в заключение Тишев.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Доставяме високоспециализирани средства за отстраняване на експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на