К.д.п. Димитър Димитров: Най-вероятно катастрофата с Costa Concordia е причинена поради човешка грешка

Капитанът на Costa Concordia е арестуван


Най-вероятно катастрофата с Costa Concordia е причинена поради човешка грешка. Това заяви пред maritime.port.bg к.д.п. Димитър Димитров – председател на Българската асоциация на морските капитани. В отговор на въпрос на maritime.port.bg дали не става дума за предоверяване на електрониката, Димитров коментира, че съвременните капитани са свикнали да работят така. По думите му не е изключено катастрофата да е причинена поради технически проблем или от двете заедно.

В този район да се блъснеш е меко казано глупаво и стажант не би го направил, италианските брегове много добре се отразяват на радара, коментира още к.д.п. Димитров.

В архивите на  Мaritime.bg има информация за друг инцидент с кораб на Costa Cruises. В началото на 2010-а година  „Costa Europa“ се „заби“ в пирса на порт Шарм ел Шейх (Египет). При инцидента загинаха трима моряци, а четирима туристи бяха ранени.

(+) 21:00ч.
Капитанът на Costa Concordia е арестуван, съобщиха властите в Италия. Той е на 52 години от неаполитански произход. Schittino е бил разпитван в продължение на часове. Италианската прокуратура е започнала разследване на инцидента. Министерството на транспорта също води разследване.

Осем българи на борда на Costa Concordia / Катастрофата с кораб Costa Concordia

(+) 21:40ч. Версията на капитана на Costa Concordia
Капитанът е заявил, по време на разпитите, че „Costa Concordia“ е изпитвал електрически проблеми минути преди засядането. Той е казал, че тъй като корабът е излизал от пристанището, двигателите са задвижвани само на електричество, това може да е довело до липса на мощност и ограничаване на възможността за маневриране.
Повечето модерни пътнически кораби се различават по едно основно нещо от съвременните търговски и военни съдове. Това са азимутните тръстъри – високоволтови електродвигатели изведени от корпуса, които задвижват винтовете. Те осигуряват маневриране без влекачи, както в случая. Дали обаче твърдението на капитана има резон? Международните регулации изискват аварийна енергийна система за управлението. Ако наистина е изгубена мощността, защо не се е задействала аварийната система?! Предстои да разберем.


maritime.port.bg – България

Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент