До края на годината сливания и придобивания сред 20-те най-големи контейнерни превозвачи в света, ще доведат до изчезване на 9 от тях като самостоятелни юридически лица. Тази прогноза направи изпълнителният директор на Hapag-Lloyd Ролф Джансен, цитиран от Ройтерс.
Заявлението му идва само часове след като стана ясно, че вече е факт обединението между японските K Line, MOL, NYK, довело до създаването на Ocean Network Express (One).
Пред репортери Джансен заяви, че очаква през тази година Hapag-Lloyd да генерира печалба, във връзка с осъществената сделка за придобиване на United Arab Shipping Company (UASC). Според него през тази годината обединението трябва да достигне планираните годишни резултати в размер на 435 млн. щ. долара.
По думите му обаче, секторът ще продължи да бъде притиснат от въведените в експлоатация нови кораби, които увеличават общия капацитет. През годината в световния флот се очаква да влязат нови кораби с общ капацитет над 1,5 млн. TEU, посочва Alphaliner. Повече от новите кораби са с капацитет между 14 до 21 хил. TEU.
Джансен обясни, че сливането между Hapag-Lloyd и UASC е довело до необходимостта от сериозно преструктуриране на финансовата структура, имащо за цел да намали разходите на новото обединение.
Maritime.bg – Свят