Шефът на Дунавски драгажен флот: Не съм вярвал, че собствената ти държава може да те постави на колене

Дунавският драгажен флот е създаден преди 55 години по всички правила на добрата социалистическа практика – машините са на брега на реката, там са дълбачките, баржите, лентите, складовете – всичко. Предприятието работи – доставя качествени материали за строителството и не на последно място поддържа плавателния път по Дунав.

Това съвсем не е без значение, тъй като при ниски нива на водата се образуват прагове и корабоплаването не само се затруднява, а и спира.

Изпълнителен директор на акционерното дружество Дунавски драгажен флот е Валери Иванов, който повече от 40 години работи във фирмата. Той разказва за това, което се случва в тази сфера на икономиката ни.

Иванов е един от малкото хора на такава позиция, които назовават нещата с истинските им имена.

Аз никога не съм вярвал, че собствената ти държава може да те постави на колене. Има невъзможност да се добиват инертни материали от река Дунав, защото някой някога е решил да вкара 80% от водната площ на българо-румънския участък в “Натура 2000“.

В тази дълбока като Дунава тема изплува още един парадокс – Министерството на транспорта обявява обществена поръчка за драгиране на участък от реката и я печели варненска фирма, макар тяхната цена да е с 2 милиона лева по-висока от тази на консорциума, обединил драгажните предприятия от Видин до Силистра.

Дунавци обжалвали, но напразно.

Това, че 90 процента от водната територия на река Дунав, една от плавателните магистрали на Европа, е включена в защитената зона “Натура 2000”, е в резултат на одобрение от екологичното министерство. В същото време точно то не контролира какво се случва по реката, защото освен сечта по островите, има и друго, далеч по-доходно и явно безаварийно дело.

Министерството на околната среда и водите не е контролен орган, не е компетентен орган, който да контролира поддържането на река Дунав като транспортен коридор. Това обясни в интервю за предаването “12+3” по програма “Хоризонт” Айлин Хасан, експерт в отдел “Защитени територии“ в Дирекция “Национална служба за защита на природата“: Река Дунав е важен транспортен коридор, но е и важно местообитание на редица редки защитени видове растения, животни и птици, включително и природни местообитания от европейско и световно значение. Именно поради това по река Дунав са определени до настоящия момент множество защитени зони, така наречените места от “Натура 2000“, които са включени в Европейската мрежа “Натура 2000“, като към настоящия момент техният брой е 34.

Източник БНР

Последни новини

Норвегия ограничава достъпа до пристанищата си за руски риболовни кораби

Норвежкото правителство реши в четвъртък да ограничи достъпа на руски риболовни кораби до пристанища на страната. Норвежкото министерство на външните работи обяви, че риболовни кораби на Русия ще бъдат подложени на проверки и ще им
Прочетете

Швеция: Установихме детонации до Северен поток

Първите огледи, извършени тази седмица от шведските власти на течовете от газопроводите "Северен поток-1" и "Северен поток-2" в Балтийско море, засилват подозренията, че те са резултат от саботаж, извършен чрез детонации, нанесли
Прочетете

ДППИ прави остров за птиците във Варненското езеро за близо 4 млн. лева

Представянето на бъдещия изкуствен остров във Варненското езеро препълни Дома на моряка на 06.10.2022 г. Пилотният за България проект привлече вниманието на Община Варна, Военноморските сили на Р България, Българска морска камара,
Прочетете

Продължава водолазното учение на ВМС

Продължава водолазното учение на ВМС на Република България с международно участие „ТРИТОН 2022”. Участниците започнаха подготовката за финалния етап. Утре ще бъде проведен заключителния разбор – дискусия на който участниците ще споделят
Прочетете

Дивизионът за морски специални операции провежда тактическо учение

След инфилтриране в зоната на операцията, тимовете от състава на морската тактическа група за специални операции проведоха специално разузнаване и започнаха планиране на директни акции срещу терористично депо и кораб, превозващ оръжие
Прочетете

“Укрферри” тихомълком спаси корабите си от войната и обяви “апетити” в…

Украинската фирма "Укрферри", която от десетилетия води деструктивна политика срещу българските фериботни превози в Черно море, успешно е извела своите фериботи от блокираните от войната с Руската федерация местни пристанища. Кораб
Прочетете

Флотът планира съвместни мероприятия с румънските ВМС

На 04 и 05.10.2022 г., офицери от Щаба на Военноморските сили на Република България водени от заместник-началникът на Щаба на Военноморските сили по операциите капитан I ранг Ваньо Мусински, проведе щабни разговори с офицери от Щаба на
Прочетете

Бившият транспортен министър Николай Събев напуска “Продължаваме промяната”

Бившият министър на транспорта Николай Събев се отказва от депутатското си място и напуска "Продължаваме промяната", потвърди пред "Дневник" пресслужбата на партията. Тя разпространи съобщение с негово изявление. "Никога не съм
Прочетете

Морските администрации на България и Румъния приключиха проект за подобряване безопасността по р.…

Българската и румънската морски администрации ще проведат заключителна среща във връзка с приключването на проект „Повишаване на транспортната безопасност в общия българо-румънски участък на река Дунав, чрез подобряване реакцията при
Прочетете

Даваме 2,5 млн. лева за преоборудване на малък военен транспорт „Антарес“ в минен заградител за ВМС

Министерството на отбраната отпуска до 2,5 млн. лева за преоборудване на малък военен транспорт (мвтр) „Антарес“ с бордови № 304 в минен заградител за Военноморските сили, установи справка на Maritime.bg. За целта е обявена
Прочетете

Последни новини

“Укрферри” тихомълком спаси корабите си от войната и обяви “апетити” в България, докато стотици моряци остават…

Украинската фирма "Укрферри", която от десетилетия води деструктивна политика срещу българските фериботни превози в Черно море, успешно е извела своите фериботи от блокираните от

Бившият транспортен министър Николай Събев напуска “Продължаваме промяната”

Бившият министър на транспорта Николай Събев се отказва от депутатското си място и напуска "Продължаваме промяната", потвърди пред "Дневник" пресслужбата на партията. Тя

Морските администрации на България и Румъния приключиха проект за подобряване безопасността по р. Дунав

Българската и румънската морски администрации ще проведат заключителна среща във връзка с приключването на проект „Повишаване на транспортната безопасност в общия българо-румънски

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент