Нова вълна от глоби заплашва да удари големите собственици на автомобиловози от Япония – Nippon Yusen KK (NYK), K Line (Kawasaki Kisen Kaisha Ltd) и Mitsui O.S.K Lines (MOL), както и норвежката Wallenius Wilhelmsen Logistics ASA (WWL).
Причина за това става започнало през 2012 година разследване, осъществено от антимонополните органи в ЕС, САЩ и Япония. Това съобщи Ройтерс, цитирайки неназовани източници от ЕС, твърдящи, че фирмите са участвали в схеми за фиксиране на тарифите си.
Очаква се през следващите седмици регулаторните органи да излязат с информация по случая, твърдят още източниците на Ройтерс.
Maritime.bg припомня, че през 2012 г. проверяващи от Европейската комисия нахлуха в помещения на няколко представителства на посочените компании. Комисията заяви тогава, че има причини да смята, че съответните дружества са участвали в картели и непозволени бизнес практики.
Японското трио потвърди в съответните си годишни доклади за 2017 г., че е обект на разследване в ЕС и в други юрисдикции в чужбина за съмнения за нарушение на антитръстовото законодателство по отношение на транспортирането на автомобили и други товари.
Освен това в САЩ са образувани съдебни дела срещу три дружества и някои от съответните им отвъдморски дъщерни дружества.
През последните години жалби в антитръстови органи бяха подавани срещу NYK Line, Mitsui O.S.K., K Line, World Logistics Service (САЩ), Eukor Car Carriers, Wallenius Wilhelmsen Logistics, CSAV, Höegh Autoliners и Nissan Motor Car Carrier Corp. Наскоро подобно разследване бе започнато и в Бразилия, където се смята, че деветте компании участват в „международен картел“, осигуряващ фиксиране на тарифите и разпределение на клиенти.
Maritime.bg – Свят