Европа готви финансова секира за картел при превоза на автомобили

Нова вълна от глоби заплашва да удари големите собственици на автомобиловози от Япония – Nippon Yusen KK (NYK), K Line (Kawasaki Kisen Kaisha Ltd) и Mitsui O.S.K Lines (MOL), както и норвежката Wallenius Wilhelmsen Logistics ASA (WWL).

Причина за това става започнало през 2012 година разследване, осъществено от антимонополните органи в ЕС, САЩ и Япония. Това съобщи Ройтерс, цитирайки неназовани източници от ЕС, твърдящи, че фирмите са участвали в схеми за фиксиране на тарифите си.

Очаква се през следващите седмици регулаторните органи да излязат с информация по случая, твърдят още източниците на Ройтерс.

Maritime.bg припомня, че през 2012 г. проверяващи от Европейската комисия нахлуха в помещения на няколко представителства на посочените компании. Комисията заяви тогава, че има причини да смята, че съответните дружества са участвали в картели и непозволени бизнес практики.

Японското трио потвърди в съответните си годишни доклади за 2017 г., че е обект на разследване в ЕС и в други юрисдикции в чужбина за съмнения за нарушение на антитръстовото законодателство по отношение на транспортирането на автомобили и други товари.

Освен това в САЩ са образувани съдебни дела срещу три дружества и някои от съответните им отвъдморски дъщерни дружества.

През последните години жалби в антитръстови органи бяха подавани срещу NYK Line, Mitsui O.S.K., K Line, World Logistics Service (САЩ), Eukor Car Carriers, Wallenius Wilhelmsen Logistics, CSAV, Höegh Autoliners и Nissan Motor Car Carrier Corp. Наскоро подобно разследване бе започнато и в Бразилия, където се смята, че деветте компании участват в „международен картел“, осигуряващ фиксиране на тарифите и разпределение на клиенти.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Кап. Венцислав Иванов: Утре започва разтоварване на останалия товар, за вторник планираме втори опит за снемане на кораб…

Голяма част от товара на VERA SU е разтоварена. Това заяви кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА "Морска администрация". По думите му в хамбара на заседналия на

Кап. Иванов: Програма минимум – да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум – да…

Програма минимум - да разтоварим товара, за да избегнем екокатастрофата, план максимум - да изтеглим кораба. Това заяви пред медии кап. Венцислав Иванов, изпълнителен директор

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент