Холандски прокурори повдигнаха обвинения срещу трима висши служители на корабособственика “Seatrade”, заради продадени плавателни съдове на подстандартни корабни режища.
Това е първи подобен случай в европейската история, съобщиха пред Maritime.bg от неправителствената организация SBP.
До шест месеца зад решетките грозят всеки от тримата мениджъри в компанията, подписали сделка за продажба на четири кораба на “подстандартни корабни режища, в които е застрашен животът на работещите и се замърсява околната среда”.
Обвинителите в Нидерландия искат и налагане на глоба в размер на 2,3 млн. евро, както и конфискация на печалбата от продажбата за скрап на тези плавателни съдове.
“Seatrade” е базирана в Гронинген (Холандия) и е най-големият оператор на хладилни кораби. През 2013 г. компанията продава кораби SPRING BEAR и SPRING BOB на режища в Индия и Бангладеш, а след това и кораби SPRING PANDA и SPRING DELI в Турция.
Според прокурорското обвинение, компанията е нарушила европейските регулации и регламенти за превоз на опасни отпадъци. Според тези регулации, никое юридическо лице от ЕС няма право да изнася опасни отпадъци към страни извън Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, без осигуряване на всички необходими разрешителни.
Четирите кораба на “Seatrade” отплават от Хамбург и Ротердам през пролетта на 2012 г. с последни направления към въпросните корабни режища. Те са били продадени през фирма Baltic Union Shipbrokers на GMS.
Според прокурора “Seatrade” е предпочела да продаде бързо корабите, осигурявайки си пари в брой, а не да ги рециклира по сигурен и чист начин.
“Въпреки продължаващите наказателни разследвания, “Seatrade” продаде още два кораба – SINA и ELLAN – за мръсно и опасно нарязване на плажа в Аланг, Индия през август 2017 г.”, казва Ингвилд Йенсен, основател и директор на SBP.
“Властите в Норвегия, Белгия и Великобритания ще обърнат сериозно внимание на присъдата по делото. Подобни случаи се разследват и там, като включват играчи като Maersk”, добавят още от SBP.
Maritime.bg – Свят