Държавната танкерна компания на Либия „заседна“ в българското юридическо блато

Държавната танкерна компания на Либия – „General National Maritime Transport Company“ (GNMTC), заседна в българското морско юридическо блато, съобщават от компанията, цитирани от чуждестранни специализирани морски издания. 

GNMTC се бори за освобождаването и напускането на Пристанище Бургас на танкер BADR (IMO: 9356426) с дедуейт 116 075 тона.

Компанията твърди, че корабът е „арестуван в България миналата година, заради фалшива ипотека“, предаде норвежкото издание „TradeWinds“.

Либийската компания твърди, че е изгубила над 1 милион долара, откакто „драмата“ е започнала през ноември миналата година, добавяйки че на територията на България се прави мистериозна и абсурдна схема за „кражбата на танкера от трета страна„.

Държавната танкерна компания на Либия изсипва изключително сериозни обвинения срещу съдебната система у нас, заявявайки че именно родните съдилища участват в схемата.

Още повече GNMTC изтъкват, че родните власти демонстрират „невероятна пасивност“ и недопускат BADR да напусне бургаското пристанище.

Танкер BADR е задържан през ноември м.г. от ДМА – Бургас, след иск по ипотека от 9,23 млн. щ. долара. Според документацията, „заемът“ е бил обезпечен в Атина през септември 2017 г. и е подписан от малтийската компания Libyan Navigator, която е подразделение на GNMTC.

Държавната либийска компания доказва при първия съдебен процес, че става дума за представена фалшива ипотека до българските власти. Задействана в случая е и прокуратурата в Гърция, тъй като е установено, че незаконно е използван печата на кораба, където е „изповядана сделката“.

Бургаски съд се произнася в полза на GNMTC, но преди седмица Частен съдебен изпълнител, придружен от полиция, се качва на кораба за оглед. Собственикът отбелязва, че подобни действия обикновено идват преди продажбата на задържан кораб, каквито са страховете на либийската компания.

Корабособственикът твърди, че продължаващото задържане на кораба е злоупотреба с власт от страна на Морска администрация в Бургас. Построеният през 2008 година танкер обаче не е арестуван, а има забрана да напусне пристанището.

ИАМА всъщност изпълнява съдебните разпоредби, действайки по стандартните процедури, което обезсилва обвиненията на либийците, коментираха специалисти по морско право пред Maritime.bg.

„Дневните загуби на кораба са 15 000 долара, а от датата на първоначалния арест тези загуби надхвърлят 1 млн. долара“, казват обаче GNMTC.

Държавната танкерна компания на Либия – „General National Maritime Transport Company“ (GNMTC) е създадена през 1975 г. и е базирана в Триполи. Дружеството има дъщерни представителства в Малта и Хонконг. Компанията оперира флот от танкери, включително LPG.

Кораб BADR  (IMO: 9356426) е построен през 2008 г. Съдът плава под флага на Либия, има дедуейт 116 075 t, дължина 249 m и широчина 43.8 m.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Пътят до пристанище „Варна-Запад“ е опасен, институциите не реагират

650 хиляди тежкотоварни автомобили и 8 300 автобуса преминават, на година, по разбития път за пристанищен терминал „Варна-Запад“. Това съобщи за Радио Варна Пенка Илиева, която е

Успешно автономно плаване на контейнеровоз, застанал в пристанище с помощта на дрон

Успешно завършиха първите в света изпитания на автономна система за навигация, използвана на борда на контейнеровоз, извършил преход между две пристанища. Това съобщиха пред

164 години от рождението на Симеон Ванков – първият българин командир на военния ни флот

Днес се навършват 164 години от рождението на Симеон Ванков – първият българин командир на военния ни флот, оръжеен инженер и учен, организатор на артилерийското производство

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент