Докато съм жив е малко вероятно да видим кораби без екипажи. Това заяви изпълнителният директор на най-големия в света контейнерен превозвач Maersk, цитиран от Блумбърг.
В интервюто си Сорен Скоу подчертава, че групата вече е извършила максимални съкращения на корабните екипажи, следствие на автоматизацията. Няма повече възможности за съкращаване на корабния екипаж, смята Скоу.
„Дори технологията да се развие, за да позволи това, не смятам, че ще ни бъде позволено да плаваме например с 400-метров контейнеровоз, тежащ 200 хил. тона, на борда на който няма нито един моряк“, каза 53-годишният мениджър на Maersk.
„Не мисля, че това ще се случи, поне в моя живот“, добави още той.
Автоматизацията в морската индустрия днес е осигурила намаляването наполовина на общия брой моряци в екипажите, в сравнение със ситуацията отпреди 20 години. Скоу коментира в интервюто си, че не очаква контейнеровозите да стават още по-големи.
Попитан за напълно автоматизирания влекач, който тестово експлоатира звеното на MAERSK – Svitzer, Скоу подчерта, че не смята липсата на екипаж за рентабилен план за развитие в Maersk Line.
Блумбърг попита Скоу и дали Maersk имат интерес да придобият морското звено на Rolls-Royce, за което наскоро стана ясно, че се продава, на което шефът на датския конгломерат, заяви че „това не представлява голям интерес“ за тях.
Maritime.bg – Свят