835 кораба са продадени за нарязване на корабни режища в глобален мащаб за миналата година. Това съобщиха от SPB пред Maritime.bg.
Два са корабите, плавали под български флаг, които са изведени на корабни режища. Това са “Enterprise” (IMO 7424774) на “Бон Марин” и “Миджур” (IMO 9015656) на “БМФ”. Българската компания “Комсул” е нарязала кораб “Deniz” (IMO 7361635), плаващ под флага на Коморските о-ви.
543 от всички кораби са нарязани на плажовете и на подстандартните режища в Багладеш, Индия и Пакистан. Това представлява над 80% от целият излязъл от експлоатация тонаж.
“Тези данни са доказателство за нежеланието на морския бизнес да действа отговорно. Истината е, че тези корабни режища и инфраструктура са напълно опасни за работещите в тях и абсолютно замърсяващи околната среда”, коментира Ингвилд Дженсен, директор на SPB.
Над 25 души са загинали на подстандартните корабни режища през миналата година.
Списък на всички кораби, изведени от експлоатация чрез нарязване за 2017 година
Maritime.bg – Свят