Частично потъна разполовеният корпус на заседнал контейнеровоз

Разполовеният корпус на заседналия контейнеровоз KEA TRADER не издържа на въздействието на последния циклон, връхлетял района на Нова Каледония в южната част на Тихия океан, въпреки взетите предпазни мерки.

Циклонът „Хола“, който премина през района през почивните дни, стана причина за сблъсък между двете разполовени секции на кораба, а носовата част понесе допълнителни сериозни щети.

Разрушена е цялостта на третия хамбар на кораба, а във водите са изгубени три празни контейнера. 25 други контейнера също са изгубени, следствие на бурята, съобщиха от фирмата-собственик на кораба Lomar Shipping.

Циклонът „Хола“ удари района само седмица след като бурята „Гита“ стана причина за частично потъване на кърмовата част на разполовения корпус.

Части от надстройката са разбити и в момента лежат на рифа под кораба.

Компанията съобщи, че е установен минимален разлив на нефтопродукти, въпреки че цялото гориво на кораба бе прехвърлено непосредствено след засядането на KEA TRADER.
“Ангажираните за опазване на бреговата зона компании са активирали свои сили и средства за събиране на замърсяването“, допълват от компанията-собственик.

След четиримесечна процедура за избор на салвидж-компания, Lomar Shipping възложи на “Shanghai Salvage Company” да изтегли и извади останките на кораба. Операцията бе одобрена от властите през миналия месец. Според плана, секции от конструкцията ще бъдат нарязани и изтеглени, а начало на процеса е планирано за следващия месец.

Maritime.bg припомня, че KEA TRADER заседна на 12 юли м.г. Неуспешни бяха множеството извършени опити за снемането му от плитчината. 9-членният екипаж бе незабавно евакуиран след като бяха установени първите сериозни конструктивни разрушения по корпуса. Въпреки, че горивото на кораба бе прехвърлено, бяха установени отделни петна в района. От общо 756 контейнера, на кораба останаха само 102.

KEA TRADER (IMO: 9701281) е построен през 2017 г., съдът плава под флага на Малта, има дедуейт 21000 t, дължина 184 m и широчина 30 m.

Maritime.bg – Свят

error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg