Корабостроителите в Мангалия готвят протести

Протести в Букурещ готвят корабостроителите в „Daewoo Mangalia”. Синдикални лидери от завода в Мангалия се срещнаха с министъра на икономиката на северната ни съседка в търсене на бързо решение на ситуацията.

Maritime.bg припомня, че Румъния блокира придобиването на контролния пакет акции в корабостроителницата от холандската корпорация „Damen Shipyards Group”, която инвестира и развива ударно мощности в района на Черно море.

През ноември м.г. „Damen” бе готова да плати 25,9 млн. щ. долара за контрола над румънския ярд, който от 1997 г. насам е под шапката на корейската „Daewoo”.

Румънското правителство заяви, че се разглеждат възможностите за национализация на завода, но забавянето всъщност позволи на друга компания да прояви интерес към придобиване на изпадналата в тежко финансово състояние корабостроителница. „Daewoo Mangalia” има задължения от близо 600 млн. евро.

„Преговорите със стратегически инвеститори продължават“, заявяват от икономическото министерство на Румъния. Министърът успокои синдикатите, заявявайки че правителството търси най-благоприятните условия.

Близо 1700 души са засегнати от ситуацията с корабостроителницата, като над 600 вече са напуснали или съкретени. Синдикалните лидери заявиха пред местни медии, че няколкостотин души имат готовност да изразят недоволството си в столицата.

 

Междувременно италианската корабостроителница “Fincantieri” се включи в борбата за румънска корабостроителница. Италианците са изпратили предложение до правителството за придобиване на 49% от акциите на завода.

Италианската група отказва коментари по темата, а в румънски медии се появи информация, че „Fincantieri” има готовност да работи с румънския флот. Ако италианците постигнат успех, ще си осигурят допълнителен контрол над мощности в Румъния, след като вече управляват ярдове в Тулча и Браила през подразделението си Vard. Още повече, “Fincantieri” работят за създаване на Европейска обединена корабостроителна група, а през миналия месец придобиха половината от контрола над френската STX.

„Все още работим за достигане на успешно финализиране на процеса, има забавяне“, заявяват на свой ред от “Damen”.

Maritime.bg – Свят

 

error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg