Продължава борбата с бюрократичните прагове пред дунавското корабоплаване

Завърши втората работна среща-дискусия по проблемите на корабоплаването, организирана от Българо-румънска търговско-промишлена палата, като част от дейностите по проект ДАНТЕ – подобряване на административните процедури и процеси, свързани с транспорта по река Дунав, финансиран по Програма за транснационално сътрудничество „Дунав“ 2014-2020 г.

В обсъжданията взеха участие к.д.п. Живко Петров – изпълнителен директор на ИА „Морска администрация “, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Елеонора Иванова – председател на УС на Българо-румънска търговско-промишлена палата, както и представители на бизнеса и публичните регулаторни органи – Гранична полиция, Агенция „Митници“, Агенция „Морска администрация “, пристанищни власти, фитосанитарни органи, корабостроители, туроператори.

Целта на работната среща бе представяне на резултатите от проведените срещи в държавите, включени в проекта, както и обсъждане на проблемите и пречките пред корабоплаването по р. Дунав.

Представен беше транснационалният електронен инструмент за докладване на бариери и добри практики, а също така и унифицирани форми за контрол на плавателните съдове.

В рамките на последващата дискусия се обсъдиха конкретни проблеми и въпроси, касаещи речното корабоплаване – гранични процедури, стандарти за здравен контрол, както и мерки, които следва да се координират от съответните държавни институции.

Капитан Петров обърна специално внимание на унифицирания подход, който трябва да се приложи в работата на всички страни по р. Дунав и даде за пример процедурите по море: „Идентифицирани са проблеми с единната обработка на кораба, които отдавна са решени при морския транспорт. Морските форми са унифицирани и са само на английски език, а по Дунав има осем работни езика, което значително затруднява процеса“.

По време на срещата стана ясно, че предложените на предходната кръгла маса промени в Наредба 11 за контрол на плавателни средства от международното плаване относно дългия срок на прегледите на корабите вече са предмет на разглеждане и обсъждане и ще се вземат под внимание при промяната на законовите актове в тази посока.

Също така по време на дискусията отново се постави въпроса за декларацията за отпадъците за каботажните кораби, която според представителите на бизнеса е допълнителна административна бариера и не е необходимо да се изисква. Малко преди края на срещата представителите на Дирекция речен надзор – Русе официално обявиха, че Декларацията отпада.

В началото на следващата седмица в Карлсруе, Германия ще се състои среща на работната група по приоритет 1а към Стратегията за развитие на Дунавския регион, на която Българо-румънска търговско-промишлена палата имаше честта да бъде поканена и ще представлява България. На срещата на високо ниво се очаква да бъдат окончателно приети предложените унифицирани форми за контрол на кораби, плаващи по река Дунав, които са били дискутирани и оформени в последната една година, като част от дейността по проекта, предаде Русе.Утре. Проект ДАНТЕ е съвместна инициатива на държавните власти и бизнеса за хармонизиране и опростяване на административни процедури, свързани с транспорта на хора и товари по р. Дунав. Основната цел на проекта е идентифициране и премахване на административни бариери и бюрократични процедури, които излишно натоварват, препятстват или забавят извършването на речния транспорт.

Maritime.bg-  България

Последни новини

Последни новини

Румънските морски пристанища обявиха рекорден товарооборот

С 12% повече товари са обработили морските пристанища на Румъния за 2022 г., обявиха от румънската пристанищна администрация. В морските терминали са обработени общо 75,55

Турция започва активна експлоатация на газовите находища в Черно море до края на март

Турската държавна енергийна компания ТПАО обяви, че сондажният кораб Фатих е започнал да извършва нов сондаж в Черно море, предаде ТРТ. „Сондажният кораб Фатих започна

Турските кораби-електроцентрали могат да осигурят енергия за Украйна

Турската Karpowership подписа Меморандум за разбирателство с държавната "Енергийна компания на Украйна" (ЕКУ) за осигуряване на енергийни мощности. Един от дискутираните

Близо 19 млн. тона зърнени товари са изнесени от пристанищата на Украйна

Към 28 януари общият тонаж на зърно и други селскостопански продукти, изнесени от три украински пристанища, е 18 милиона 938 хиляди 131 тона. Общо 1371 кораба са получили

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент