Започва драгирането на критичните дунавски участъци

Новите плаващи навигационни знаци.
Новите плаващи навигационни знаци.

До месец започва работата по удълбочаването и разширяването на плавателния път на река Дунав при остров Вардим, намиращ се в района на Свищов.

Измерванията с хидрографския кораб „Дунав 1“ на Агенцията за проучване и поддържане на реката от последните седмици показват, че този участък има най-сериозна нужда от подобни дейности, съобщава БНТ, предаде Дневник.

За подобряването на условията за корабоплаването Министерството на транспорта е отпуснало 3 млн. лева. Хидрографският кораб проучва българския участък на реката от близо година. Той разполага с лазерна система за 3D сканиране на речния бряг и инфраструктурата в близост до него. Така може да се види в кои дълбочини настъпва ерозия.

Измервания са правени в най-критичния участък на Дунав. Това са 55 километра в района на островите Батин, Вардим и Белене. Участъкът се характеризира с голяма ширина, което предполага и интензивно натрупване на речни наноси. „Затова именно оттук, където се образуват най-много прагове, ще започне разширяването на плавателния път, за да няма затруднения за корабоплаването, когато падне нивото на реката“, обясни пред БНТ изпълнителният директор на Агенцията за проучване и поддържане на Дунав Павлин Цонев.

В момента институцията подготвя обществените поръчки за доставка на драга и оборудване.

error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg