Дунавската камара сигнализира за регламента за работа на екипажите

Снимката е илюстративна.
Снимката е илюстративна.

Промените в наредбата, които предстои да регламентират времето за работа на екипажите в речното корабоплаване под български флаг – 30 дни работа и 30 дни почивка, може по същество да ликвидират бранша. Това заяви на пресконференция в Русе председателят на ПП АБВ Румен Петков, след заседание на Изпълнителното бюро на партията и среща с представители на Българската дунавска камара, съобщиха от пресцентъра на АБВ.

Петков обясни, че подобен регламент в трудовите правоотношения на работещите в речното корабоплаване ще наложи 60% ръст на фонда „Работна заплата“, както и необходимост от удвояване състава на екипажите.

По данни на Българската дунавска камара и в момента налице са много големи трудности, свързани с екипажите.

“Такъв регламент е непосилен, по оценка на Българската дунавска камара”, поясни председателят на АБВ.

„Русенската браншова организация на речните превозвачи е изпратила писмо до министър-председателя и до транспортния министър, в което формулира проблема, още през януари, но безответно. Писмото е изпратено отново през май, като полученият отговор от администрацията на Министерски съвет е: „Исканията са изпратени по компетентност“. Това е отговор, който не се нуждае от коментар, той е обиден. За съжаление, това е еманацията на българското администриране. Това е и административна неграмотност, и политическа безотговорност“, каза Румен Петков, според когото ангажимент по въпроса от страна на нашите представители в Европейския парламент също липсва.

„Заплахата, пред която е изправен този бизнес в България, е нашите корабособственици да изберат да плават под чужд флаг в държава, която не е членка на Европейския съюз. И вероятно, поради непосилността на бремето, което възлага новият регламент, немалка част от превозвачите ще направят този избор и ние ще съсипем столетна традиция на българското речно корабоплаване“, допълни председателят на АБВ.

„Това е много сериозна заплаха за бъдещето на този бизнес и по същество ще постави под съмнение подготовката и реализацията на български граждани в навигационните екипажи. Остава изводът, че Дунав е забравен от българските правителства през последните години“, каза още той.

Областният председател на партията в Русе Валентин Иванов добави и още един ключов проблем в общата картина на българското речно корабоплаване – състоянието на поддръжката на коритото на Дунав. „До 1989 година България е вадила по 5 млн. куб. м. инертни материали от Дунав и с това е поддържала корабоплаването безпрепятствено на наша територия. В момента държавата ни вади десет пъти по-малко. Един от очебийните резултати е, че в продължение на българската територия на реката има 35 прага, от които 8 са лимитиращи корабоплаването. Невземането на мерки означава, че в обозрим период нашето крайбрежие ще бъде невъзможно за нормално корабоплаване“, обясни Иванов.

Последни новини

Последни новини

Путин: 45% от изнасяното през Черно море украинско зърно е за Европа

Руският президент Владимир Путин подчерта важността да се вземе предвид позицията на Москва за цялостното изпълнение на зърнената сделка. „Само ако нашата позиция бъде

Новини от Maritime.News

- Maritime.News
Samskip, duisport and TX Logistik will jointly operate the CT terminal at logport III

Samskip, duisport and TX Logistik AG will jointly operate the CT terminal at logport III in Duisburg-Hohenbudberg in the future. For this purpose, the three partners have founded the new… [...]

- Maritime.News
AD Ports Group signs a 30-year concession agreement to develop and operate Safaga Port in Egypt

The post AD Ports Group signs a 30-year concession agreement to develop and operate Safaga Port in Egypt appeared first on Maritime News. [...]

Новини от Agriculture.bg

- Agriculture.bg
Горско стопанство предизвиква деца и младежи от Омуртагско и Антоновско да творят на тема „Аз обичам българската гора“

„Държавното горско стопанство“ в Омуртаг предизвиква деца и младежи от Омуртагско и Антоновско да творят на тема „Аз обичам българската гора“. Конкурсът е по повод „Седмицата на гората“ (3- 9… [...]

- Agriculture.bg
Пожар в кравеферма в с. Крайници

Снощи е възникнал пожар в кравеферма в с. Крайници.  Огънят е унищожил 120 кв. м покривна конструкция, 1 тон фураж, 15 крави, 120 бали фураж, бяла, черна и компютърна техника,… [...]

Новини от Deo.bg

- DEO
Все повече коралови рифове страдат от недостиг на кислород

По-голямата част от общо 32 изследвани коралови рифа по света страдат от ниски нива на кислород поради глобалното затопляне, а заплахата за морските екосистеми се очаква да се задълбочи, сочи… [...]

- БТА
Човечеството днес тежи общо около 390 млн. тона

Общото тегло на дивите сухоземни бозайници на Земята – от слонове до бизони и от елени до тигри – сега е по-малко от 10 % от общото тегло на мъжете,… [...]