Дунавската камара сигнализира за регламента за работа на екипажите

Снимката е илюстративна.
Снимката е илюстративна.

Промените в наредбата, които предстои да регламентират времето за работа на екипажите в речното корабоплаване под български флаг – 30 дни работа и 30 дни почивка, може по същество да ликвидират бранша. Това заяви на пресконференция в Русе председателят на ПП АБВ Румен Петков, след заседание на Изпълнителното бюро на партията и среща с представители на Българската дунавска камара, съобщиха от пресцентъра на АБВ.

Петков обясни, че подобен регламент в трудовите правоотношения на работещите в речното корабоплаване ще наложи 60% ръст на фонда „Работна заплата“, както и необходимост от удвояване състава на екипажите.

По данни на Българската дунавска камара и в момента налице са много големи трудности, свързани с екипажите.

“Такъв регламент е непосилен, по оценка на Българската дунавска камара”, поясни председателят на АБВ.

„Русенската браншова организация на речните превозвачи е изпратила писмо до министър-председателя и до транспортния министър, в което формулира проблема, още през януари, но безответно. Писмото е изпратено отново през май, като полученият отговор от администрацията на Министерски съвет е: „Исканията са изпратени по компетентност“. Това е отговор, който не се нуждае от коментар, той е обиден. За съжаление, това е еманацията на българското администриране. Това е и административна неграмотност, и политическа безотговорност“, каза Румен Петков, според когото ангажимент по въпроса от страна на нашите представители в Европейския парламент също липсва.

„Заплахата, пред която е изправен този бизнес в България, е нашите корабособственици да изберат да плават под чужд флаг в държава, която не е членка на Европейския съюз. И вероятно, поради непосилността на бремето, което възлага новият регламент, немалка част от превозвачите ще направят този избор и ние ще съсипем столетна традиция на българското речно корабоплаване“, допълни председателят на АБВ.

„Това е много сериозна заплаха за бъдещето на този бизнес и по същество ще постави под съмнение подготовката и реализацията на български граждани в навигационните екипажи. Остава изводът, че Дунав е забравен от българските правителства през последните години“, каза още той.

Областният председател на партията в Русе Валентин Иванов добави и още един ключов проблем в общата картина на българското речно корабоплаване – състоянието на поддръжката на коритото на Дунав. „До 1989 година България е вадила по 5 млн. куб. м. инертни материали от Дунав и с това е поддържала корабоплаването безпрепятствено на наша територия. В момента държавата ни вади десет пъти по-малко. Един от очебийните резултати е, че в продължение на българската територия на реката има 35 прага, от които 8 са лимитиращи корабоплаването. Невземането на мерки означава, че в обозрим период нашето крайбрежие ще бъде невъзможно за нормално корабоплаване“, обясни Иванов.

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент