Ще има ли по-голям контейнерен превозвач от Maersk?

Френската корпорация CMA CGM е предложила обединение на Hapag-Lloyd. Това твърдят няколко независими източника на Ройтерс.

Най-големият френски контейнерен превозвач е отказал да коментира информацията, а от Hapag-Lloyd заявяват, че подобен ход не представлява интерес.

Според източниците на Ройтерс, немският конгломерат е отхвърлил предложението.

Евентуалното бъдещо обединение между двете компании, които са трети и пети най-голям контейнерен превозвач в света, ще детронира Maersk Line от върха по капацитет.

Ходът на CMA CGM не е никак случаен, тъй като през последните 2 месеца немският им конкурент отчита отрицателни резултати, дължащи се основно на високите цени на горивата. Много голяма потенциална опасност за сектора е и търговската война между САЩ и Китай, както и усложняващото се положение със свръхкапацитета.

За да избегнат последиците от тези процеси много от компанията в този сектор на морската индустрия предприеха сливания, придобивания и други форми на обединения, опитвайки да избегнат съдбата на Hanjin Shipping, която фалира.

През миналата година Hapag-Lloyd придоби United Arab Shipping Company (UASC).

error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg