Рекорд за най-бързо преминаване през Северния морски път

Падна рекордът за най-бърз преход през Северния морски път през месец юли. Това съобщиха от пресслужбата на “Совкомфлот” пред Maritime.bg.

Газовозът CHRISTOPHE DE MARGERIE без помощта на ледоразбивачи успява да премине по СМП и покрива разстоянието от 2 360 nm само за 7 дни и 17 часа.

Корабът е плавал от Сабета до Нос Дежньов със средна скорост 12,8 kn.

“Совкомфлот” съобщава, че рекордът за преминаване по СМП през юли вече се държи от газовоза, превозил товар втечнен природен газ от Сабета до китайския порт Таншан.

“Това доказва безопасността и икономическата ефективност на Северния морски път”, коментират от руския гигант.

“Този забележителен рекорд по Северния морски път изискваше най-голямото внимание и концентрация на екипажа. Ледовите условия бяха тежки, особено в Източносибирско море. Навигацията се осъществяваше при продължителни периоди на ограничена видимост. Навигационната и хидрографската обстановка в районите на Арктика остават толкова предизвикателна, колкото винаги досега”, коментира Игор Тонковидов, вицепрезидент на руската корпорация.

По думите му екипажът на CHRISTOPHE DE MARGERIE успява да подобри досегашните рекорди, благодарение на ефективна организация на мостика, както и осигуряване на безопасна навигация при преминаване през предизвикателни ледени полета и разумно преминаване с по-висока скорост през райони с по-малко лед.

Корабът е първи съд от серия 15 газовози, поръчани от руския гигант, които плават в тези предизвикателни условия, осигурявайки превоза на синьо гориво. CHRISTOPHE DE MARGERIE практически е първият танкер-газовоз-ледоразбивач в света. Съдът има капацитет за превоз на 172,600 cm газ, през ледени полета с дебелина на леда до 2,1 m, задвижван от пропулсивен комплекс с мощност, сравнима с тази на атомните ледоразбивачи. Съдът може да плава без помощ от лодразбивачи по СМП на запад от Ямал през цялата година и на изток през шест месеца от годината (от юли до декември). Преди няколко години летният прозорец за навигация в тези води бе ограничен само до четири месеца с поддръжка от ледоразбивачи.

29-членен е екипажът на CHRISTOPHE DE MARGERIE. Всички моряци са от Русия. В края на 2017 г. корабът получи награда за най-добър инженерен проект, а няколко месеца по-късно руският президент Путин връчи награди на проектантите, част от екипажа и служители на “Совкомфлот” за строежа на кораба.

“Совкомфлот” (SCF Group) е най-голямата руска шипингова компания, както и световен лидер в морския транспорт на въглеводороди и обслужването на офшорното проучване и добив на нефт и газ. Собственият и чартиран флот на компанията включва 147 кораба. 

Последни новини

Последни новини

Румънските морски пристанища обявиха рекорден товарооборот

С 12% повече товари са обработили морските пристанища на Румъния за 2022 г., обявиха от румънската пристанищна администрация. В морските терминали са обработени общо 75,55

Турция започва активна експлоатация на газовите находища в Черно море до края на март

Турската държавна енергийна компания ТПАО обяви, че сондажният кораб Фатих е започнал да извършва нов сондаж в Черно море, предаде ТРТ. „Сондажният кораб Фатих започна

Турските кораби-електроцентрали могат да осигурят енергия за Украйна

Турската Karpowership подписа Меморандум за разбирателство с държавната "Енергийна компания на Украйна" (ЕКУ) за осигуряване на енергийни мощности. Един от дискутираните

Близо 19 млн. тона зърнени товари са изнесени от пристанищата на Украйна

Към 28 януари общият тонаж на зърно и други селскостопански продукти, изнесени от три украински пристанища, е 18 милиона 938 хиляди 131 тона. Общо 1371 кораба са получили

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент