
С 97,8% е намаляла печалбата на китайския гигант COSCO Shipping Holdings за първото полугодие на годината, съобщиха вчера от корпорацията, предаде “Ройтерс”.
Като основна причина за срива в резултатите, китайците сочат по-големите оперативни разходи и неблагоприятната обстановка на пазара.
Само 6 млн. долара е печалбата на COSCO за първите шест месеца на годината, въпреки че корпорацията има огромен пазарен дял в контейнерните превози, след като стана третият най-голям оператор на контейнеровози.
Въпреки признаците за цялостно подобряване на пазара, китайците твърдят, че основен проблем за него остава свръхкапацитетът и постоянното насищане на пазара, чрез въвеждане в експлоатация на все по-големи контейнеровози.
Maritime.bg припомня, че по-рано през годината COSCO приключи сделка за 6,3 млрд. щ. долара, придобивайки Orient Overseas International (OOIL).
За допускане на сделката от американските антимонополни органи, китайците трябваше да се разделят с контейнерния си терминал в Лонг Бийч.
Много специалисти виждат и надвиснала опасност от продължаващото задълбочаване на търговската война между Пекин и Вашингтон. Експерти смятат, че много от големите сделки в шипинга, свързани с китайската компания могат да бъдат затруднени, заради финансовата борба между двете най-големи икономики.
Неотдавна шефът на MAERSK предупреди, че този процес ще донесе най-големи негативи за САЩ. По-рано през този месец друг голям пазарен играч – немската Hapag Lloyd, алармира, че морският бизнес ще бъде засегнат от продължаващата търговска война, а щетите за всички ще бъдат големи.
През април от COSCO обаче заявиха, че напрежението между двете страни е малко вероятно да окаже сериозно въздействие на пазара. Тогава китайците подчертаха, че са готови да предприемат “всички необходими мерки” за защита на бизнеса си.