Първи танкер в света с цилиндрични ветрила

Снимка: Norsepower

Вече е факт първият танкер с цилиндрични ветрила в света. Това съобщиха пред Maritime.bg от базираната във Финландия Norsepower.

В партньорството на ETI, Shell Shippipng & Maritime и Maersk Tankers, Norsepower инсталира две цилиндрични ветрила на борда на танкер MAERSK PELICAN (IMO: 9319686).

Двата ротора тип „Флетнър“ ще осигуряват задвижване на плавателния съд, а тестовете им ще започнат в близките дни.

Според изпратената до Maritime.bg информация, роторите трябва да осигурят намаляване с до 10% на вредните емисии от кораба, както и намаляване на разходваното гориво.

Цилиндрите на танкера са с височина 30 метра и диаметър 5 метра. „Употребата на подобна система разкрива нови възможности пред нас. Тази нова технология може да помогне на индустрията да бъде по-ефективна“, коментира Томи Томасен от Maersk Tankers.

Тема в развитие: Maersk оборудва танкер с цилиндрични „ветрила“

Maritime.bg припомня, че през последните години няколко компании усилено разработват подобни „ветрила“, работещи на принципите на ефекта на Магнус, които спомагат работата на основната пропулсивна уредба.

През февруари т.г. кораб с две роторни ветрила проектира холандското бюро „C-Job“ по поръчка на базирания в Харлинген корабособственик „Switijnk Shipping“. Сега компанията ще имплементира технологията при по-голям съд с дедуейт 8500 t.

Тема в развитие: Първи пътнически кораб с цилиндрични ветрила

Задвижваният с LNG пътнически кораб VIKING GRACE пък бе оборудван с цилиндрично ветрило, осигуряващо допълнително намаляване на вредните емисии от плавателния съд, съобщиха собствениците на кораба „Viking Line“ през април. VIKING GRACE е сред съдовете с най-малък отпечатък върху околната среда в световен мащаб. Фериботът е определян като един от най-природощадящите съдове в света, построен е през 2013 г. и обслужва линия между Турку и Стокхолм. Роторът, който вече е инсталиран на борда на кораба, е модернизирана версия на добре познатия вече в морската индустрия „Флетнър“. VIKING GRACE стана първи пътнически кораб с подобна система, която досега се ползва единствено на товарни съдове. Цилиндричното ветрило на VIKING GRACE е с височина 24 метра и диаметър 4 метра.

Тема в развитие: Холандски корабособственик поръча кораб с цилиндрични ветрила

 

error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg