В края на месец юли построеният през 2001 г. автомобиловоз MAKASSAR HIGHWAY, плаващ под флага на Панама, заседна на скалист шведски бряг. За пълното му спиране са били необходими десетки метри „преход“ по назъбените скали в защитения архипелаг, тъй като съдът се врязва в тях с 14 kn.
Допуснат бе и разлив от танковете на кораба, превозващ 1 325 автомобила.
Непосредствено след инцидента стана ясно, че старши помощник-капитанът, който е бил на вахта в момента на засядането, е употребил солидно количество алкохол.
Същият вече се е разделил с възможността някога в живота си отново да работи за “К-Line”.
След няколко неуспешни опита за снемане на кораба от скалите, злощастният автомобиловоз бе провлачен до полския ярд.
Защо обаче пияният полски помощник вряза автомобиловоза в скалите? Оказва се, че причината е повече от банална и не е свързана само с нетрезвото му състояние.
Maritime.bg научи, че вътрешно разследване на “K-Line” установява, че някои екипажи имат абсурдна и недобросъвестна практика, състояща се в отклоняване от курса (в случая фатално) и опасно сближаване с брега за…
„улавяне на GSM сигнал“.
Такъв е и случаят с кораб MAKASSAR HIGHWAY.
Какви ще са последиците за полския помощник-капитан, както и за капитана на кораба, също полски гражданин, предстои да стане ясно в близките седмици.
Тема в развитие:
Разлив от заседналия автомобиловоз на K-Line (снимки и видео)
Заседна автомобиловоз на K-Line, старпомът пиян
Maritime.bg припомня, че от две години японската корпорация повери най-новите си кораби на български офицери, четете още тук: Японският гигант K Line поверява най-новите си кораби на български моряци