Кой е виновен за пожара на MSC Flaminia, убил трима моряци

Вина за трагичния инцидент не носи MSC, нито собственикът на кораба „Conti" и мениджърът “NSB Niederelbe”.

Производителят на химикали „Deltech” носи вина за фаталния пожар от юли 2012 г. на борда на контейнеровоза MSC FLAMINIA, при който загинаха трима моряци, реши съд в САЩ.

Отговорна за инцидента е и фирмата „Stolt-Nielsen”, която заедно с производителя на химикали вероятно ще понесе глоба в размер на 280 млн. щ. долара.

Американският съд дори разпредели в процентно съотношение вината между двете компании. За „Deltech” тя е 55%, а отговорността на “Stolt-Nielsen” е 45%, пише в решението на съда от 122 страници.

Щатският съд определи още, че никаква вина за трагичния инцидент не носи чартьорът на кораба – базираната в Швейцария „Mediterranean Shipping Co.” (MSC), собственикът на съда – немската „Conti“ (вече част от Offen Group) и мениджърът на MSC FLAMINIA – базираната отново в Германия “NSB Niederelbe”.

Делото продължава вече няколко години и е напълно възможно да влезе в трета фаза, ако предстоящите преговори между страните по него не решат оставащите въпроси за покриване на всички щети.

През миналата година се очакваше продължителният съдебен процес да приключи с разпределяне на вината между всички страни.

Пожарът на борда на MSC FLAMINIA избухва заради наличния на борда в специални единици дивинилбензен (DVB).

Съдът смята, че химикалът е бил натоварен в специалните танк-контейнери и е престоял твърде дълго под пряка слънчева светлина преди да бъде натоварен на борда на контейнеровоза.

Още повече това се случва въпреки ясните вътрешни разпоредби на производителя „Deltech”, базирани на предишни и известни инциденти с подобни вещества.

Вината на „Nielsen-Stolt” е свързана с неподаване на информация към MSC за опасността, която е налична, ако DVB бъде опасно нагрят, водещо до бурна химическа реакция. Последното дружество е отговорно и за пълненето на танк-контейнерите „доста преди необходимото“ и „въпреки, че знаят, че същите ще престоят твърде много на пристанището преди да бъдат натоварени“, пише в съдебното решение.

Заключението в него е, че всички тези фактори и някои решения на двете компании са причина за авто-полимеризацията на превозвания DVB на борда на MSC FLAMINIA, прераснала в пожар и човешки жертви.

Четете още тук за пожара на MSC FLAMINIA

error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg