Полша си върна контрола над корабостроителницата в Гданск, модернизира я

До края на годината възлови мощности в корабостроителницата ще бъдат изцяло обновени. 

Започна първи етап за модернизация на корабостроителницата в Гданск, Полша. 

Местното правителство успя да върне обратно под полски контрол мощностите, разположени на о. Остров. Преди това заводът се контролираше от украинския магнат Сергей Тарута.

Полските власти искат да рестартират корабостроенето и кораборемонта в корабостроителницата в Гданск.

Финансиране за тази цел е осигурено от местната Агенция за индустриално развитие, а нови поръчки трябва да осигури специалното дружество “Поморска специална икономическа зона”.

До края на годината възлови мощности в корабостроителницата ще бъдат изцяло реновирани.

Правителството в Полша ще търси съдействие за “съживяване” на завода и през нови инвеститори.

Maritime.bg припомня, че Агенцията за индустриално развитие (АИР) на Полша отправи предложение за обратно изкупуване на дяловете в корабостроителницата в Гданск „Stocznia Gdansk“ в началото на февруари т.г. Дотогава полската държава притежаваше едва 18% от дяловете в завода. АИР планира да придобие и пълния контрол над дъщерната на „Stocznia Gdansk“ компания „GSG Towers“.

Ситуацията с корабостроителницата в Гданск силно напомни съдбата на завода в Мангалия. Maritime.bg припомня, че Румъния също заяви желание да си върне пълния контрол над корабостроителницата в Мангалия, придобивайки 100% от акциите му.

Maritime.bg припомня, че Полша планира мащабна реконструкция и разширение на най-голямото пристанище в страната – Гданск„Увеличеният обем на международната търговия налага незабавната ни реакция, за да бъдем конкурентни на пазара“, коментират пристанищните власти, цитирани от местни медии. Плановете са за строителство на нов Ro-Ro терминал, нови дълбоководни кейови места и рехабилитация на инфраструктурата. Това е първи подобен мащабен проект за развитие на пристанището в Гданск за последните 40 години, с което ще се осигури обработката на най-големите плавателни съдове, влизащи в Балтийско море. Централното пристанище, част от пристанищния комплекс в Гданск, ще бъде свързано с инфраструктурата с обходни новоизградени пътища, с което ще бъде разтоварен трафикът в самия град.

Корабостроителницата в Гданск е сред най-натоварените в Полша до началото на новото хилядолетие, тя е родно място на движение “Солидарност”, но през 2007 г. е спасена от фалит от украинския бизнесмен. Причина за това бе наложената от Европейския съюз забрана за държавна помощ в сектора. В края на 2013 г. задълженията на корабостроителницата възлизаха на близо 60 млн. щ. долара.

 

Вижте още

Последни новини

Последни новини

Руският флот приема нова фрегата

Фрегата "Адмирал Головко" от проект 22350 ще бъде приета в състава на ВМФ на Руската федерация през следващия месец, обяви ТАСС, цитирайки източник от военно-промишления

Община Варна привежда в експлоатационна годност рибарско пристанище “Карантината”

Община Варна планира да приведе в експлоатационна годност рибарско пристанище "Карантината" във варненския квартал "Аспарухово", става ясно от обявено инвестиционно

Румънските морски пристанища обявиха рекорден товарооборот

С 12% повече товари са обработили морските пристанища на Румъния за 2022 г., обявиха от румънската пристанищна администрация. В морските терминали са обработени общо 75,55

Турция започва активна експлоатация на газовите находища в Черно море до края на март

Турската държавна енергийна компания ТПАО обяви, че сондажният кораб Фатих е започнал да извършва нов сондаж в Черно море, предаде ТРТ. „Сондажният кораб Фатих започна

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент