Започна първи етап за модернизация на корабостроителницата в Гданск, Полша.
Местното правителство успя да върне обратно под полски контрол мощностите, разположени на о. Остров. Преди това заводът се контролираше от украинския магнат Сергей Тарута.
Полските власти искат да рестартират корабостроенето и кораборемонта в корабостроителницата в Гданск.
Финансиране за тази цел е осигурено от местната Агенция за индустриално развитие, а нови поръчки трябва да осигури специалното дружество “Поморска специална икономическа зона”.
До края на годината възлови мощности в корабостроителницата ще бъдат изцяло реновирани.
Правителството в Полша ще търси съдействие за “съживяване” на завода и през нови инвеститори.
Maritime.bg припомня, че Агенцията за индустриално развитие (АИР) на Полша отправи предложение за обратно изкупуване на дяловете в корабостроителницата в Гданск „Stocznia Gdansk“ в началото на февруари т.г. Дотогава полската държава притежаваше едва 18% от дяловете в завода. АИР планира да придобие и пълния контрол над дъщерната на „Stocznia Gdansk“ компания „GSG Towers“.
Ситуацията с корабостроителницата в Гданск силно напомни съдбата на завода в Мангалия. Maritime.bg припомня, че Румъния също заяви желание да си върне пълния контрол над корабостроителницата в Мангалия, придобивайки 100% от акциите му.
Maritime.bg припомня, че Полша планира мащабна реконструкция и разширение на най-голямото пристанище в страната – Гданск. „Увеличеният обем на международната търговия налага незабавната ни реакция, за да бъдем конкурентни на пазара“, коментират пристанищните власти, цитирани от местни медии. Плановете са за строителство на нов Ro-Ro терминал, нови дълбоководни кейови места и рехабилитация на инфраструктурата. Това е първи подобен мащабен проект за развитие на пристанището в Гданск за последните 40 години, с което ще се осигури обработката на най-големите плавателни съдове, влизащи в Балтийско море. Централното пристанище, част от пристанищния комплекс в Гданск, ще бъде свързано с инфраструктурата с обходни новоизградени пътища, с което ще бъде разтоварен трафикът в самия град.
Корабостроителницата в Гданск е сред най-натоварените в Полша до началото на новото хилядолетие, тя е родно място на движение “Солидарност”, но през 2007 г. е спасена от фалит от украинския бизнесмен. Причина за това бе наложената от Европейския съюз забрана за държавна помощ в сектора. В края на 2013 г. задълженията на корабостроителницата възлизаха на близо 60 млн. щ. долара.
- Още по темата:
- Полша иска да си върне корабостроителницата в Гданск
- Полша започва мащабна реконструкция на пристанището в Гданск
- Корабостроителницата в Гданск е пред фалит