Пакистан наложи пълна забрана на работата на замърсяващите и опасни корабни режища в Гадани. Това съобщиха пред Maritime.bg от базираната в Брюксел неправителствена организация „Shipbreaking Platform“.
Крайната мярка, оставила стотици хора без работа, дойде след пореден инцидент в едно от местните подстандартни корабни режища. Maritime.bg припомня, че преди дни седем души пострадаха след взрив и пожар на танкер KRITI, който бе изведен на плаж за нарязване.
„Призоваваме властите в Пакистан да преместят тази индустрия на място, където има подходяща инфраструктура, която позволява безопасното рециклиране на плавателни съдове“, заявява д-р Мухамед Хан от Университета в Исламабад, който е член на управителния съвет на „Shipbreaking Platform“.
Три дни преди последния инцидент на плажа в Гадани, друг танкер се запали, при което пострадаха няколко работници.
През 2016 година експлозия уби 29 работници и рани 58 други, а след този инцидент имаше регистрирани поне пет други пожара. Трудният достъп за пожарните екипи, недостигът на медицински автомобили и липсата на близка болница са сред основните проблеми, които изтъкваха синдикалните организации в района.
След големия инцидент през 2016 г., властите в Пакистан забраниха извеждането от експлоатация на танкери на плажа в Гадани. Тя беше вдигната през април тази година. Режищата в района използват елементарна технология за нарязване, което осигурява по-високи цени при продажбата на корабите, а скоро след вдигането на забраната 22 танкера изчакваха да бъдат изведени на плажа.
„Корабособствениците трябва да бъдат държани отговорни. Те продават безотговорно своите кораби на брокери, които ги изпращат за нарязване в пакистанските режища. Колкото е по-висока цената на продажбата, толкова по-зле е корабното режище“, заяви Ингвилд Дженсен, директор на неправителствената организация.
Тя отправя сериозни обвинения към корабособствениците от Гърция, които са продали над 1/3 от всички изведени на пакистанските плажове кораби за нарязване.
„Гърция освен това опитва да подкопае приемането на всички европейски регулации, насочени към подобряване на практиките за извеждане от експлоатация на кораби в световен мащаб“, категорична е тя.