Всички кораби на MAERSK трябва да имат нулеви емисии до 2050 г. Това съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на датската корпорация, коментирайки че е необходимо ускоряване на иновациите и адаптиране на новите технологии.
MAERSK планира първите кораби с нулево влияние над околната среда да бъдат приети в състава на флота й до 2030 г.
Състоянието на климата е един от най-важните въпроси в света. Морската индустрия поддържа около 80% от глобалната търговия и е от жизнено значение да се намери решение. От 2007 година досега въглеродните емисии на Maersk са намалели с 46%, заявяват от компанията.
Сегашната технология, базирана на изкопаемите горива, не може драстично да намали емисиите.
“Единственият възможен начин за постигане на така необходимата декарбонизация в нашата индустрия е пълното трансформиране към нови горива”, казва Сорен Тофт, главен оперативен директор на MAERSK.
Датчаните полагат усилия да решат специфичните проблеми на корабоплаването, привнасяйки опит и решения от автомобилната, железопътната и авиационната индустрии.
Имайки предвид, че експлоатационният жизнен цикъл на плавателните съдове е между 20 и 25 години, сега е времето да се обединят усилията за разработване на нов тип кораби, смятат от компанията.
“Следващите 5-10 години ще бъдат от решаващо значение. Ще инвестираме значителни ресурси за иновации и технологии, за да подобрим техническата и финансова жизнеспособност на решенията за намаляване на емисиите. През последните четири години инвестирахме около 1 милиард щатски долара и ангажирахме 50 инженери в разработването и внедряването на енергийно ефективни решения”, добавя Сорен Тофт.
По думите му този процес не може да бъде продължен единствено от MAERS и в тази връзка ще започне инициатива за диалог с другите шипингови компании през следващата година.