Maersk: Морската индустрия има нужда от нов тип кораби


Всички кораби на MAERSK трябва да имат нулеви емисии до 2050 г. Това съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на датската корпорация, коментирайки че е необходимо ускоряване на иновациите и адаптиране на новите технологии.

MAERSK планира първите кораби с нулево влияние над околната среда да бъдат приети в състава на флота й до 2030 г.

Състоянието на климата е един от най-важните въпроси в света. Морската индустрия поддържа около 80% от глобалната търговия и е от жизнено значение да се намери решение. От 2007 година досега въглеродните емисии на Maersk са намалели с 46%, заявяват от компанията.

Сегашната технология, базирана на изкопаемите горива, не може драстично да намали емисиите.

“Единственият възможен начин за постигане на така необходимата декарбонизация в нашата индустрия е пълното трансформиране към нови горива”, казва Сорен Тофт, главен оперативен директор на  MAERSK.

Датчаните полагат усилия да решат специфичните проблеми на корабоплаването, привнасяйки опит и решения от автомобилната, железопътната и авиационната индустрии.

Имайки предвид, че експлоатационният жизнен цикъл на плавателните съдове е между 20 и 25 години, сега е времето да се обединят усилията за разработване на нов тип кораби, смятат от компанията.

“Следващите 5-10 години ще бъдат от решаващо значение. Ще инвестираме значителни ресурси за иновации и технологии, за да подобрим техническата и финансова жизнеспособност на решенията за намаляване на емисиите.  През последните четири години инвестирахме около 1 милиард щатски долара и ангажирахме 50 инженери в разработването и внедряването на енергийно ефективни решения”, добавя Сорен Тофт.

По думите му този процес не може да бъде продължен единствено от MAERS и в тази връзка ще започне инициатива за диалог с другите шипингови компании през следващата година.

Източник Maritime.bg English

Последни новини

Последни новини

Пристанищата на България ще бъдат блокирани, ако “Лукойл Нефтохим” спре работа

Възможното спиране на работата на най-голямата компания за нефтопреработване на Балканския полуостров - "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас", ще доведе до блокиране на българските пристанища

Варна върху карта на Петрус Весконте от 1311 година – най-ранната оцеляла до наши дни морска карта

1. Петрус Весконте, „Карта на Централно и Източно Средиземноморие и Черно море“, 1311 г. Отсечка с Варна (varna). Държавен архив на Флоренция, Италия. Петрус Весконте (Petrus

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент