
Възможно е настъпването на сериозен инцидент в Панамския канал. Това предупреждават от ITF.
Синдикалната структура алармира администрацията на канала, че е възможен инцидент, предизвикан от претоварените от работа капитани на влекачи.
От ITF допълват, че през последните две години значително са намалени екипажите им, а друг много сериозен рисков фактор е “прекаленото време извънреден труд”, което полагат капитаните на влекачи.
“Това застрашава безопасността на работещите, включително граждани на Панама, създавайки предпоставки и за потенциално екологично бедствие”, допълват от организацията.
Осъщественото разширяване на канала е причина за увеличаване на трафика. В същото време администрацията на канала е предприела мерки, с които ограничава екипажите на обслужващите влекачи.
Местният синдикат “Union de Capitanes y Oficiales de Cubierta” представи данни, че се налага капитаните на влекачи да работят до 20 часа дневно. По време на работа те нямат време за храна или да отидат до тоалетна, се казва в тяхно съобщение.
За пример местният синдикат и ITF дават сблъсък от 2017 г. Тогава капитан на влекач заспа, което доведе до удар с кораб на Бреговата охрана на САЩ, преминаващ през канала.
В същото време от администрацията на канала заявяват, че са осъществявани независими проучвания, отчели прилагането на най-добри морски практики и стандарти за безопасност при работата. Освен това администрацията подчертава, че ITF не е страна по трудовите въпроси на работещите на Панамския канал.