На около 10 милиона долара възлизат загубите на либийската GNMTC, съобщиха пред Maritime.bg от компанията. Припомняме, че дружеството заседна в българското юридическо блато и над година се бори за освобождаване на танкер BADR.
Вместо експресно европейско съдебно произнасяне по случая, определян от чуждестранни юристи като кражбата на века, либийските собственици бяха изправени пред свършен факт. Най-висшата съдебна инстанция потвърди на 100% тезите им и незаконосъобразността на ареста у нас, но след като танкерът вече бе практически “отвлечен”, според тях.
Досега националната танкерна компания на арабската джамахирия е изгубила над 2 млн. долара за заплащане на екипажа и други около 8 млн. долара, заради невъзможността да експлоатира собствения си кораб.
От компанията твърдят, че ще заведат искове срещу компетентните институции у нас, оказали съдействие за невиждания в световната морска практика опит за кражба на плавателен съд.
Към 1715 днес BADR, чието име бе сменено на BDIN, плава с 3,2 kn с направление Бургас, според данни на AIS.
Предстои да видим дали съдът ще се завърне в Бургаския залив, където истинският му собственик ще влезе във владение или ще станем свидетели на пореден епизод от най-съвременния драматичен роден морски сериал, сриващ допълнително недоброто ни име на морска държава.