
Чатове и разговори по мобилен телефон са в изключителна поредица от човешки грешки, станали причина за сблъсъка между ферибота ULYSSE и контейнеровоза CLS VIRGINIA. Това сочат първоначалните изводи от съвместното разследване на специалисти от Франция, Тунис и Кипър.
Maritime.bg припомня, че ULYSSE се вряза с пълен ход в CLS VIRGINIA на 7 октомври. Инцидентът стана на около 18 nm от бреговете на Корсика във водите на Средиземно море.
Капитанът на мостика на ферибота чатил и разговарял по телефона си, а колегата му от мостика на CLS VIRGINIA изобщо не обърнал внимание на алармите за опасност от сблъсък.
Припомняме, че за отделяне на двата плавателни съда бяха необходими няколко дни.
Вината е разпределена между моряци от екипажите на двата кораба, според разследващите, цитирани от AFP.
„Капитанът на плаващия под флага на Тунис ферибот бил зает. Провеждал частни телефонни разговори. Бил е далеч от радарите, а на мостика е бил напълно сам“, заявява говорител на властите в Тунис.
В същото време разследващите подчертават, че CLS VIRGINIA се е намирал на „неадекватна позиция, буквално в трафика“.
„Това е сигурно първи подобен случай в историята, когато кораб застава на котва на такава позиция“, заявяват още разследващите. Според тях причината затова бил натиск от корабособственика.
И двата кораба са застраховани в едно и също дружество. Застрахователят оценява щетите по двата съда за общо 13,5 млн. евро, а други 10 млн. долара отиват за почистване на акваторията след допуснатия разлив.