Панама сваля флага на спорния танкер?

Главната дирекция на търговското корабоплаване, част от Морската власт на Панама, е започнала процедура за отмяна регистрацията на кораб BDIN (ex. BADR) от своя регистър, съобщиха източници на Maritime.bg. Това се случва дни след като японската класификационна организация ClassNK съобщи, че прекратява действието на класа на спорния танкер.

Maritime.bg научи, че в официална документация по случая се съобщава за сериозни съмнения за истинността на подадени документи при регистрацията на кораба под панамски флаг (вижте документите по-долу).

Японската ClassNK пък прекратява действието на свидетелството за клас, тъй като корабът е извън времевия прозорец за извършване на преглед. Липсата на свидетелство прави невалидни и всички застраховки на плавателния съд, според юристи.

Maritime.bg се свърза с Главната дирекция на търговското корабоплаване на Панама. Заместник-генералният й директор Фидел Гонзалез заяви, че се извършва обстойна проверка на регистрацията на кораба.

„Към настоящия момент само мога да потвърдя, че Главната дирекция на търговското корабоплаване извършва много сериозна проверка“,

коментира още той.

Тук можете да видите част от документа, с който Maritime.bg разполага:

Движението на кораба снощи.

Maritime.bg припомня, че вчера около 1820 ч. танкер BDIN (ex BADR) отплава от позицията, на която бе застанал на котва за повече от седмица. Съдът се насочи към Одеса, но преди полунощ направи поворот и се насочи обратно към Бургас.

В момента корабът се намира на 4-а котвена стоянка на рейда в Бургас.

Вчера Maritime.bg опита да получи позицията на българското ДЗЗД „Булгаргеомин ЛТД“ по повод среднощния преход на кораба. От дружеството запазиха мълчание.

Вчера частният съдебен изпълнител Тотко Колев съобщи, че не е разпореждал операцията, при която бе сменен екипажа, в която участваха служители на Морска администрация и Гранична полиция в края на миналата година. Той подчерта, че дори не е бил в страната, когато се случват тези събития, станали причина за избухването на международен скандал.

Припомняме, че от пресцентъра на МВР обосноваха акцията за смяна на екипажа с искане в писмо от фирмата-агент на кораба „Евро агент“ и писмо от Дирекция „Морска администрация“ – Бургас.

ПРОСЛЕДЕТЕ ЦЯЛАТА САГА В ПУБЛИКАЦИИТЕ НА MARITIME.BG ПО-ДОЛУ

Вижте още
error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg