Морска администрация призна: BDIN се опита да избяга! Капитанът не се подчинил на заповедите, ето кой е той

Танкер BDIN (ex. BADR), снимка: И. Колев, Maritime.bg

Сергей Миргородский е капитанът на танкер BDIN (ex BADR), установи проверка на Maritime.bg.

Роденият в Украйна капитан пое командването на кораба в навечерието на Нова година.

Maritime.bg успя да се свърже с него по повод сагата, за да потърси мнението му като морско лице.

Кап. Сергей Миргодорский

В кратката комуникация, капитанът заяви:

“Да, капитан съм на BDIN. Всичко, което се пише не е истина. Аз съм бивш военен, какво искате да научите от мен? Обърнете се към началниците ми”, бе краткото изявление на капитана на спорния кораб.

Той не успя да коментира дали е бил наясно, че собствеността на плавателния съд е спорна, преди да поеме командването му, нито кои са точно началниците му.

При повторен разговор, кап. Миргодорский, отричаше да е на BDIN (ex. BADR).

Maritime.bg опита да се свърже с менинговата агенция, изпратила екипажа на BDIN, но никой не отговори на наличните телефони на компанията.

Междувременно сайтът Биволъ съобщи, че директорът на “Морска администрация” к.д.п. Живко Петров най-после признава, че корабът е плавал към Одеса.

Maritime.bg припомня, че BDIN (ex BADR) отплава на 14 януари с направление Одеса.

Нещо повече – к.д.п. Петров признава, че капитанът на BDIN не се е подчинил на разпорежданията на ИАМА.

Разиграл се е истински екшън. Танкерът е изключил маяка и радиолокационната си система, но катерът на Гранична полиция е успял да го догони и да го върне. Според Живко Петров капитанът е твърдял, че получил нареждане да бяга към Одеса от собственика „Булгаргеомин“ ДЗЗД, пише Биволъ.

Междувременно днес либийската компания, заявяваща, че е легитимен собственик на плавателния съд, разпространи до медиите у нас своя позиция: “Ние вярваме в правните принципи на демокрацията в Република България, като член на ЕС, но в същото време бихме искали да обявим нашето дълбоко разочарование от начина, по който се третираха нашата компания и кораб”.

Ние просто бихме искали нашият кораб да се върне по подходящ законен начин без допълнителни усложнения. Това ще запази, надяваме се, традиционно добрите ни двустранни отношения и за в бъдеще, коментират още от GNMTC.

ПРОСЛЕДЕТЕ ЦЯЛАТА САГА В ПУБЛИКАЦИИТЕ ПО-ДОЛУ

Вижте още

Последни новини

Последни новини

Над 2800 руски кораби не могат да посещават пристанища в ЕС

Европейският съюз затвори своите пристанища за целия търговски флот на Русия, състоящ се от над 2800 плавателни съда. Мярката обаче не засяга плавателни съдове, превозващи:

Новата техника на АППД осигурява целогодишно корабоплаването по река Дунав

Специализирана техника, осигурена с европейско финансиране по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", вече се грижи за целогодишното използване на река

Подобряване на условията за корабоплаване по р. Дунав обсъдиха премиерите на България и Румъния

Транспортната свързаност между България и Румъния беше във фокуса на разговора на министър-председателя Гълъб Донев с румънския му колега Николае Чука. Във

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент