Морето на срама взе още 14 жертви, засега

Снимка: Роман Яндоли, Спутник

Четиринадесет моряци загинаха във водите на Черно море при инцидент на два танкера, прехвърлящи гориво край Крим.Както Maritime.bg първи съобщи, при неизяснени към момента обстоятелства възниква експлозия, последвана от избухването на пожар, който обхваща бързо двата плавателни съда.

Инцидентът е станал с кораби MAESTRO (IMO 8810700) и VENICE (IMO 9005479). И двата газовоза плават под флага на източноафриканската Обединена република Танзания.

Справка на Maritime.bg в система Equasis сочи, че и двата плавателни съда са собственост на офшорни компании, базирани в отвъдморската територия на Великобритания – Ангила. Дружествата са регистрирани с една и съща пощенска кутия, което предполага, че вероятно собственикът им, скрит зад офшорките, е един и същ.

Руските спасителни служби стартираха операция по търсене и спасяване. В нея бяха включени близо десет кораба, които се намираха в района, както и специализирани кораби за борба с пожари.

Спасени са 12 моряци от екипажите на двата плавателни съда, 11 са откритите тела, а според спасителите е установена гибелта на други трима мъже, но телата им не са изтеглени от водите на Черно море.

Издирват се още 8 моряци от двата плавателни съда, съобщиха властите в Русия.

Видео:

Maritime.bg припомня, че през 2015 г. ITF обяви Черно море за „Морето на срама“, заради влошените условия на труд, при които са принудени да работят моряците на корабите в него.

ITF съобщи тогава, че в Черно море стават „шокиращи произшествия“, които най-често се случват на подстандартни кораби. По всяка вероятност инцидентът от вчера във водите на Черно море е поредното доказателство за тази теза.

През 2013 г.  изпълняващият длъжността Генерален секретар на ITF Стив Котън коментира: „Някои от най-тежките за работа  кораби в света  се намират в  Черно море. Работните  условия са често неприемливи, а безопасни условия на труд не съществуват. Цената, плащана от моряците, е огромна“.

Вижте още по темата от архива на Maritime.bg:

Вижте още
error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg