Обвинената в контрабанда държава изнесе лекция по „нищоправене“ за аферата „Ина“

Нима признава, че покровителства канал за контрабанда на цигари?
Мишков продал дяловете си и вече не е собственик… друг път.

Държавата в лицето на прокуратурата изнесе дълга и тежка за слушане лекция по „нищоправене“. Тя беше придружена и с урок по „пинг-понг“.

След задържането на моряците от кораб „Ина“ в съседна Гърция, техните семейства подават жалба в полицията, срещу действията на корабособственика Георги Стоянов Мишков. Така след 7 месеца се ражда недъгаво подобие на проверка с родители – Икономическа полиция и Окръжна прокуратура – Варна. Въпросната „проверка“ завършва с абсурдни положения в постановление на прокурор Катя Петрова (виж повече за К. Петрова).

Въпросното постановление, целесъобразно е написано неграмотно, като в едно изречение съществуват действия осъществени в различни времена (сегашно, минало, бъдеще), от няколко лица, което е недопустимо от професионална гледна точка, заявиха пред Maritime.bg юристи.

Прокурор К. Петрова дни след като постанови повторен „пинг-понг“ към Софийска градска прокуратура избяга от репортер на Maritime.bg с презрителното изказване – „що да се виждам с журналисти“. Дни по-късно, същата склони да се срещне с журналист на Maritime.bg, обяснявайки, че въпросната преписка по случая вече не е работа и никога не е била на варненската прокуратура. В разговора колега на прокурор Петрова, абсолютно безцеремонно и надменно изрази неразбирането си, че журналисти се интересуват от случая. Още повече – въпросният каза, че няма право да дава консултации и трябва да таксува репортера на Maritime.bg и един от пострадалите от аферата „Ина“ със скромната сума от 100 евро. Естествено това не стана.

Отрочето на Окръжна прокуратура – Варна се явява преразказ на събития и участие на лица, без нито едно доказателство върху което да почива „преразказът“ на наблюдаващия прокурор, смятат юристи.

Пощенската кутия на улица Дебър 9, където отдавна функционираше офис на Мишков. Съвсем случайно, когато репортер на Maritime.bg търсеше някой на адреса представител на съда остави в кутията на Мишков призовка за Станчо Савов
Пощенската кутия на улица Дебър 9, където отдавна функционираше офис на Мишков. Съвсем случайно, когато репортер на Maritime.bg търсеше някой на адреса представител на съда остави в кутията на Мишков призовка за Станчо Савов.         

В крайна сметка стана ясно, че нито Икономическа полиция, нито прокуратурата са се интересували кои са собствениците на фирмата „Ростов транспорт” ООД (регистрирана във Великобритания), а още повече едва не освобождават Георги Мишков от отговорност. Според прокуратурата, същият е продал дружествените си дялове на лицето Станчо Хараламбев Вълчев. Огромната грешка на компетентните органи, на пръв поглед е направена заради показанията на Мишков и заради невникване и задълбочаване в проверката.

Проста справка в Търговския регистър на Великобритания не е била правена, става ясно от постановлението на прокуратурата. Екип на  Maritime.bg бе принуден да свърши работата на т.нар. компетентни органи – в случая абсолютно некомпетентни, и срещу сумата от 7 британски паунда да анализира взаимоотношенията между съдружниците във фирмата. Анализът вече пътува към Софийска градска прокуратура, която по компетентност трябва да разгледа случая, в който има престъпление в чужбина.

Вътрешни афери

Изключително проста е вътрешната афера в дружеството „Ростов транспорт” ООД. Същата се оказа неразкриваема за прокуратурата. Преди няколко години в дружеството съдружници са били няколко юридически и едно физическо лице – Георги Мишков. Сред юридическите лица са фирмите без дейност, регистрирани в офшорни зони: Rostov Transport Ltd. (Кипър), Peters Holding Ltd. (Белиз) и Unico Holding Ltd. (САЩ). Във времето между 2009 година до днешни дни, врътките на купуване и продаване са множество, а сега в дружеството участват Rostov Transport Ltd. (Кипър), купилият от Мишков дялове – Станчо Хараламбев Вълчев и Peters Holding Ltd. (Белиз).

Пропускът в проверката на компетентните органи е завързан в кипърското дружество.  Самият прокурор Петрова заяви в разговора, че Мишков не е корабособственик. Да, ама не точно. Георги Мишков е с двата крака в дружеството, през кипърската фирма. Това потвърдиха и хора от обкръжението му. Същите вече твърдят друго, но това е без значение, защото по подписите в документацията, линията Мишков – Rostov Transport Ltd. (Кипър) е доказуема.

Само парите от продажбата на луксозното возило, с което Георги Мишков се движи ще стигнат за заплатите на моряците.


Задължения

Поне половин милион лева се събират по сметката на Георги Мишков, според запознати. Редица са фирмите както в България, така и в чужбина, които чакат приход от свързани с Мишков дружества. Немалко са и физическите лица, включително и моряците от „Ина“. Корабът е бил подготвян за продажба на руснаци, теглили кредит за покупката, но изведнъж потеглил на плаване по „държавната поръчка“. В момента завлечените руснаци ни кораб са видяли, ни бетон ще возят – „Ина“ е щял да бъде преоборудван за бетоновоз.

Мишков още е в Съюза на подводничарите в Република България (СПРБ)
Георги Мишков продължава да е активен член на СПРБ. Това каза пред Maritime.bg капитан І ранг от резерва Станко Станков – председател на сдружението. Щом не е осъждан може да бъде член, заяви той, цитирайки Устава на организацията. Справка в документа сочи, че такова положение липсва, а член се изключва „при извършване на дейност, несъвместима с целите и задачите на Съюза и при извършване на действия, с които се уронва престижа и авторитета на Съюза…“. Ако той е „честен български офицер“, както твърдеше пред гръцките власти щеше сам да напусне СПРБ, а не да го черни с членството си, коментират завлечените с 6 месеца затвор моряци.

С постановлението, Държавата в лицето на прокуратурата почти утвърди гръмко обявената от Мишков пред моряците от кораба „Ина“ – държавна поръчка. Това категорично засилва съмненията за организиран контрабанден канал покровителстван от високо ниво в България и Гърция.  Следващите решения на компетентните органи ще затвърдят тази теза или ще въведат нова –  някой някъде си е платил за нескопосан преразказ.

Бързат да закрият фирмата.
Регистрираната във Великобритания фирма собственик на кораба „Ина“ е в процедура по закриване. Това стряскащо обстоятелство съвсем случайно не е забелязано при проверката на компетентните органи.

Maritime.bg научи още, че западни медии и специализирани морски издания вече са информирани за съдбата на моряците от кораба „Ина“ и наблюдават случая.

Очаквайте продължение…

Проследете сагата със задържането на кораб „Ина“

Начална снимка: Facebook ©

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Браншът: Трябва да паднат нормативните пречки пред иновациите в аквакултурите

Над 20 - 30 млн. лева са заделени за аквакултурите през новия програмен период и за тяхното ефективно усвояване са нужни съвременни технологични решения, заяви пред Maritime.bg

Бреговата охрана на САЩ потвърди за инцидент на кораб с български моряци

От окръжния команден център в Сан Франциско на Бреговата охрана (БО) на САЩ потвърдиха в телефонен разговор пред Maritime.bg за инцидент и предстояща медицинска евакуация на