Нима признава, че покровителства канал за контрабанда на цигари?
Мишков продал дяловете си и вече не е собственик… друг път.
Държавата в лицето на прокуратурата изнесе дълга и тежка за слушане лекция по „нищоправене“. Тя беше придружена и с урок по „пинг-понг“.
След задържането на моряците от кораб „Ина“ в съседна Гърция, техните семейства подават жалба в полицията, срещу действията на корабособственика Георги Стоянов Мишков. Така след 7 месеца се ражда недъгаво подобие на проверка с родители – Икономическа полиция и Окръжна прокуратура – Варна. Въпросната “проверка” завършва с абсурдни положения в постановление на прокурор Катя Петрова (виж повече за К. Петрова).
Въпросното постановление, целесъобразно е написано неграмотно, като в едно изречение съществуват действия осъществени в различни времена (сегашно, минало, бъдеще), от няколко лица, което е недопустимо от професионална гледна точка, заявиха пред Maritime.bg юристи.
Прокурор К. Петрова дни след като постанови повторен “пинг-понг” към Софийска градска прокуратура избяга от репортер на Maritime.bg с презрителното изказване – “що да се виждам с журналисти”. Дни по-късно, същата склони да се срещне с журналист на Maritime.bg, обяснявайки, че въпросната преписка по случая вече не е работа и никога не е била на варненската прокуратура. В разговора колега на прокурор Петрова, абсолютно безцеремонно и надменно изрази неразбирането си, че журналисти се интересуват от случая. Още повече – въпросният каза, че няма право да дава консултации и трябва да таксува репортера на Maritime.bg и един от пострадалите от аферата “Ина” със скромната сума от 100 евро. Естествено това не стана.
Отрочето на Окръжна прокуратура – Варна се явява преразказ на събития и участие на лица, без нито едно доказателство върху което да почива “преразказът” на наблюдаващия прокурор, смятат юристи.
В крайна сметка стана ясно, че нито Икономическа полиция, нито прокуратурата са се интересували кои са собствениците на фирмата „Ростов транспорт” ООД (регистрирана във Великобритания), а още повече едва не освобождават Георги Мишков от отговорност. Според прокуратурата, същият е продал дружествените си дялове на лицето Станчо Хараламбев Вълчев. Огромната грешка на компетентните органи, на пръв поглед е направена заради показанията на Мишков и заради невникване и задълбочаване в проверката.
Проста справка в Търговския регистър на Великобритания не е била правена, става ясно от постановлението на прокуратурата. Екип на Maritime.bg бе принуден да свърши работата на т.нар. компетентни органи – в случая абсолютно некомпетентни, и срещу сумата от 7 британски паунда да анализира взаимоотношенията между съдружниците във фирмата. Анализът вече пътува към Софийска градска прокуратура, която по компетентност трябва да разгледа случая, в който има престъпление в чужбина.
Вътрешни афери
Изключително проста е вътрешната афера в дружеството „Ростов транспорт” ООД. Същата се оказа неразкриваема за прокуратурата. Преди няколко години в дружеството съдружници са били няколко юридически и едно физическо лице – Георги Мишков. Сред юридическите лица са фирмите без дейност, регистрирани в офшорни зони: Rostov Transport Ltd. (Кипър), Peters Holding Ltd. (Белиз) и Unico Holding Ltd. (САЩ). Във времето между 2009 година до днешни дни, врътките на купуване и продаване са множество, а сега в дружеството участват Rostov Transport Ltd. (Кипър), купилият от Мишков дялове – Станчо Хараламбев Вълчев и Peters Holding Ltd. (Белиз).
Пропускът в проверката на компетентните органи е завързан в кипърското дружество. Самият прокурор Петрова заяви в разговора, че Мишков не е корабособственик. Да, ама не точно. Георги Мишков е с двата крака в дружеството, през кипърската фирма. Това потвърдиха и хора от обкръжението му. Същите вече твърдят друго, но това е без значение, защото по подписите в документацията, линията Мишков – Rostov Transport Ltd. (Кипър) е доказуема.
Задължения
Поне половин милион лева се събират по сметката на Георги Мишков, според запознати. Редица са фирмите както в България, така и в чужбина, които чакат приход от свързани с Мишков дружества. Немалко са и физическите лица, включително и моряците от “Ина”. Корабът е бил подготвян за продажба на руснаци, теглили кредит за покупката, но изведнъж потеглил на плаване по “държавната поръчка”. В момента завлечените руснаци ни кораб са видяли, ни бетон ще возят – “Ина” е щял да бъде преоборудван за бетоновоз.
Мишков още е в Съюза на подводничарите в Република България (СПРБ)
Георги Мишков продължава да е активен член на СПРБ. Това каза пред Maritime.bg капитан І ранг от резерва Станко Станков – председател на сдружението. Щом не е осъждан може да бъде член, заяви той, цитирайки Устава на организацията. Справка в документа сочи, че такова положение липсва, а член се изключва “при извършване на дейност, несъвместима с целите и задачите на Съюза и при извършване на действия, с които се уронва престижа и авторитета на Съюза…”. Ако той е “честен български офицер”, както твърдеше пред гръцките власти щеше сам да напусне СПРБ, а не да го черни с членството си, коментират завлечените с 6 месеца затвор моряци.
С постановлението, Държавата в лицето на прокуратурата почти утвърди гръмко обявената от Мишков пред моряците от кораба “Ина” – държавна поръчка. Това категорично засилва съмненията за организиран контрабанден канал покровителстван от високо ниво в България и Гърция. Следващите решения на компетентните органи ще затвърдят тази теза или ще въведат нова – някой някъде си е платил за нескопосан преразказ.
Бързат да закрият фирмата.
Регистрираната във Великобритания фирма собственик на кораба “Ина” е в процедура по закриване. Това стряскащо обстоятелство съвсем случайно не е забелязано при проверката на компетентните органи.
Maritime.bg научи още, че западни медии и специализирани морски издания вече са информирани за съдбата на моряците от кораба “Ина” и наблюдават случая.
Очаквайте продължение…
Проследете сагата със задържането на кораб „Ина“
Начална снимка: Facebook ©
Maritime.bg – България