
174 страни-членки на Международната морска организация (IMO), 81 международни неправителствени организации и още 64 междуправителствени организации са информирани за случая с либийския танкер в България.
Това става ясно от две циркулярни писма на Международната морска организация – върховният международен орган, регулиращ морската индустрия в глобален мащаб, специализирана агенция към Организацията на обединените нации (ООН).
С двете циркулярни писма IMO дава право на Либийската морска и пристанищна власт да съобщи глобално за случая с танкер BDIN (ex BADR).
В разпространените в световен мащаб от Международната морска организация документи, администрацията на Либия определя случая с танкера като “отвличане”.
Директорът на либийската пристанищна власт подчертава, че циркулярът цели да бъдат информирани всички морски и пристанищни власти в света, за да се пресече евентуален последващ опит за смяна на флага на плавателния съд.
В документа разпространен най-малко до 319 получателя, либийската администрация твърди, че родните власти са по-скоро “загрижени за ищеца, въпреки факта, че има съдебно решение за освобождаването на кораба”.
Циркулярните писма са изпратени от IMO на 30 януари (използвайте стрелките в края на прозореца, за да прелистите файла).
Circular-Letter-No.3924-Communication-From-The-Government-Of-The-State-Of-Libya-State-of-Libya-3 Circular-Letter-No.3925-Communication-From-The-Government-Of-The-State-Of-Libya-State-of-Lybia-1За седмица освободиха и върнаха сингапурски танкер в Камерун
За случай с кораб, напомнящ поразително ситуацията с танкер BDIN (ex BADR) у нас, съобщиха медиите в Сигнапур.
Става дума за спор за танкер, на борда на който се качват въоръжени мъже, настояващи екипажът да бъде свален. Ситуацията се развива на танкер BARENTS SEA (IMO: 9192258), на борда на който се качват въоръжени с автомати АК-47 мъже, съобщи “The Strait Times”.
За разлика от случая в България, моряците от екипажа на BARENTS SEA категорично отказват да напуснат кораба и остават в “практически плен” за около седмица.
Претенции към фирмата собственик на танкера – “Eastern Pacific Shipping”, има камерунското дружество “DSC Marine”.
Действията на въпросната компания са определяни от “Eastern Pacific Shipping” като “незаконни за завземане на кораба с цел да накара собствениците му да го откупят в явно нарушение на камерунското и международното право“.
Тук свършват приликите със сагата с танкер BDIN (ex BADR) и започват фрапиращите разлики, тъй като само седмица по-късно се оказва, че институциите и законодателството в унитарната република в Централна Африка работят със скорост, за която може да мечтаем в европейска България.
Вчера сингапурският корабособственик съобщи, че корабът е освободен, благодарение намесата както на властите в Сингапур, така и на тези в Камерун.
ЧЕТЕТЕ ВСИЧКО ПО ТЕМАТА ПО-ДОЛУ