Fire on board Greek tanker kills two shipbreaking workers in Bangladesh

Chittagong, 18 February 2019 – Today, a fire broke out in the engine room on board a tanker, beached in Chittagong, killing two workers.

Md Jamil, 23 years old cutter man, and Bipul lost their lives while scrapping the ship GREEK WARRIOR (IMO 9191412) at Shagorika Ship Breaking Yard. According to local media, Jamil was burned and rushed to Chittagong Medical College Hospital. He died before reaching the hospital. The body of Bipul was discovered on board only few hours later. Shagorika yard and RA Shipbreaking yard, which has been recently under the spotlight for the purchase of Nordic American Tankers’ NORDIC SPRITE, share the same ownership.

The tanker GREEK WARRIOR was sold to Bangladeshi breakers by Greek company Polembros Shipping in 2018. In the last ten years, Polembros sent at least 24 end-of-life ships to South Asian beaches. Half of them reached the shores of Bangladesh, where unscrupulous shipping companies keep exploiting minimal enforcement of environmental and safety rules to maximise profits. With more than 900 vessels beached since 2009, Greek owners top the list of global dumpers by far.

It is about time that the Greek government puts an end to the appalling shipbreaking practices of its shipping industry and holds it liable for the irreparable damages caused by beaching. The EU has set a standard that should be followed by Greek ship owners, even when not sailing their vessels under an EU flag„, says Ingvild Jenssen, Executive Director and Founder of the NGO Shipbreaking Platform. 

The vessel changed name, from GREEK WARRIOR to S WARRIOR, and flag, from Panama to Palau, before its final voyage. According to maritime databases, the cash buyer involved in the sale was Prayati Shipping Pvt. Ltd, based in Mumbai, India. Prayati Shipping offers different types of services, including demolition voyage management. All vessels sold to the beaching yards pass through the hands of cash buyers. In this way, ship owners attempt to shield themselves from responsibility, and are paid upfront the highest market price in cash for their end-of-life vessels by the dealers. To reduce costs and avoid being held accountable, cash buyers change a vessel’s flag to one of the typical last-voyage flags of convenience, such as Comoros, Palau and St Kitts and Nevis. Cash buyers also register the vessel under a new name and a new post box company, rendering it very difficult for authorities to trace and hold cash buyers and ship owners accountable for illicit business practices.
 

Последни новини

Морската индустрия търси изкуствен интелект

Близо 1 млрд. долара ще инвестира морската индустрия в търсене на решения с изкуствен интелект (AI), става ясно от изследване на Lloyd's Register и Thetius. Секторът ще инвестира все повече до 2027 г., когато се очаква да бъдат
Прочетете

Над 450 хил. тона зърнени товари са изнесени през украинските пристанища

Над 50 чуждестранни плавателни съда, плаващи под флаговете на 14 държави, остават блокирани в шест украински пристанища - Херсон, Николаев, Черноморск, Одеса, Очаков и Южний. Това съобщи Михаил Мизинцев, началник на руския Национален
Прочетете

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната има болници в Южна Африка, Намибия, Швейцария и Обединените
Прочетете

Планират финансови субсидии за моряци от Украйна

Предоставянето на финансови субсидии на украински моряци се разглежда като възможност от неправителствени организации от морската индустрия. Фонда за международна помощ за моряци (SIRF) проведе проучване за нуждите на моряците,
Прочетете

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в…

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция "Речен надзор - Русе" към агенция "Морска администрация" Иван
Прочетете

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес асосиейшън). Британският клон на екологичната
Прочетете

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите…

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло Гавраилов. Снимка: Пристанище Варна Изправен съм пред
Прочетете

Варна върху карти на Хуан Мартинес от 1570, 1572, 1582 и 1583 година

Хуан Мартинес (Joan Martines), е картограф, живял и работил в Месина (остров Сицилия) през 1556-1587 г. Умира в Неапол през 1591 г. Произходът му е неясен – испански, майоркански, каталански (най-вероятно родителите му са покръстени
Прочетете

Седма година бреговите центрове на ДППИ следят корабния трафик

На днешния ден преди 7 години е открит Бреговия център за управление на трафика и информационно обслужване на корабоплаването – Варна. Разположен в Аспарухов парк и по-известен сред местните като наклонената кула, центърът отговаря за
Прочетете

Феерия на ветрилата за празника на Варна

Фондация „Кор Кароли" и Яхт клуб „Капитан Георги Георгиев – Порт Варна“ канят всички варненци и гости на града на 15 август да се насладят на красотата на ветрилата във варненския залив. 44 лодки, които са част от 22-рата регата
Прочетете

Последни новини

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите складови стопанства

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент