Луксът е начело в менюто на най-голямото европейско автоизложение, което отвори врати за посетители в четвъртък. То включва всичко – от “хиперколи” до летящи автомобили и по-традиционни модели от висок клас, инкрустирани с диаманти.
Новото лъскаво Батиста на италианския производител на автомобили Pininfarina е едно от първите превозни средства, които се виждат при влизането в огромните изложбени зали на автомобилното изложение в Женева.
Батиста е първият така наречен „хиперавтомобил“ – ултра-лек, ултра-бърз аеродинамичен автомобил – той е изцяло електрически, според търговски представител на Pininfarina.
Само 150 Батиста ще бъдат произведени, всеки с двигател с мощност от 1 900 конски сили с възможност за вдигане от 0 до 100 километра (0-62 мили) на час за по-малко от две секунди.
Превозното средство с цена от около 2 милиона евро (2,2 милиона долара), е предназначено за ентусиасти, които имат “пари… и наистина голяма страст към колите”, заявиха от страна на търговския представител.
Наблизо до него, холандският автомобилен производител Pal-V демонстрира хибридния си автомобил-самолет, който с прибиращите се крила на покрива прилича малко на блестящ бръмбар.
На цена от около 500 000 евро, той може да вдига до 160 километра в час и може да лети до височина от 3 500 метра (11 500 фута) или поне така твърди Pal-V.
Компанията съобщи, че първите издания ще бъдат доставени през следващата година, но преди водачите да започнат да си представят, че се извисяват над безкрайните задръствания, ще трябва да преминат теста за лиценз на пилот.
– ‘Без ограничение’ –
По-традиционни може би, но все пак ултра-луксозни са модифицираните ванове от Okcu Automotive: черните Мерцедеси от клас V с тонирани стъкла са превърнати в примамливи фоайета.
Ръководителят на компанията Савни Окку заяви пред АФП, че повечето му клиенти са бизнесмени, но има и “президенти на някои страни, както и някои известни личности”.
„Както знаете в някои градове трафикът е невероятен, така че те използват този тип коли като мобилен офис”, обясни той.
Интериорът е от покритие с дървена ламперия и големи кожени седалки, обградени от вградени минибарове и висок клас телевизори.
При изключително високия клас от колекцията, която се продава за 250 000 евро, интериорът е инкрустиран с скъпоценни камъни, а 24-каратово злато допълва вътрешната облицовка. “Специална кожа” също може да бъде поръчана, например такава от питон, скат и крокодил.
Френската компания Бугати празнува своята 110-та годишнина на шоуто в Женева, демонстрирайки желание за бягство от обичайното. Филиалът на Фолксваген, който произвежда малък брой изключително ексклузивни спортни автомобили, представи своя уникален Voiture Noire, рекламиран като най-скъпата кола в света.
Той е замислен като домашно производство на модела на Бугати Type 57 SC, митичната спортна кола от 30-те години.
Няма смисъл да питате за тест драйв: единственият Voiture Noire вече е продаден на анонимен колекционер за астрономичните 16,7 милиона евро с ДДС, заявяват от компанията. /БГНЕС