Собственик на „Ина“: Мишков не ни уведоми за последното плаване на кораба

Maritime.bg организира първата среща между двете страни в сагата – моряците и представител на компанията-собственик „Rostov Transport“ LLP.
Пред медиите моряците от „Ина“ разказаха за преживяното от самото задържане до завръщането им в България.
Моряците от кораба „Ина“. © Maritime.bg

Виц*
Капитан с голям опит започва работа в нова фирма. След първия месец се усъмнил в коректността на компанията и попитал корабособственика – Що стана с моите пари?
Корабособственикът бил твърде сигурен в думите си: Другия месец бе, к‘во бързаш?
Минал не един, а цели два месеца, капитанът пак пита: Къде са ми парите?
Корабособственикът, с гаранция в тона: Другия месец!
На третия месец, вече побеснял капитанът отива в офиса на корабособственика и пред очите му къса договора, питайки отново: Ще ми платиш ли заплатите?
Корабособственикът: По кой договор?!

Изплува един от собствениците на злощастния кораб „Ина“. В компанията-собственик “Rostov Transport” LLP., към днешни дни участват – фирмите “Rostov Transport” Ltd. (Кипър) и “Peters Holding” Ltd. (Белиз), както и Станчо Вълчев.

Maritime.bg вече съобщи, че кипърското дружество е пряко свързано с Георги Стоянов Мишков. Това потвърдиха хора от неговото обкръжение, същото доказва и документацията от Търговския регистър на Великобритания. За момента не може да бъде установено кой стои зад регистрираното в Белиз дружество – “Peters Holding” Ltd.

Един от собствениците на кораба „Ина“
Разследването на Maritime.bg разкри вътрешно-фирмените отношения, откри и физическото лице в дружеството – Станчо Вълчев. Той има дългогодишен стаж. Над 30 години е бил директор на VIP-терминала на Летище Варна. По думите му двата транспортни сектора си приличат, затова влязъл в морския бизнес.

Разговори
Още в първите разговори  Вълчев заяви, че изобщо не е бил информиран за плаването на кораб „Ина“ до порт Фамагуста. „Ние не знаехме, че корабът е заминал. Трябваше да бъде ремонтиран и продаден на руска компания, която изтегли кредит за да финансира сделката“, коментира Станчо Вълчев. „Корабът беше във Варна и изведнъж изчезна“, добави още той. В отговор на въпрос какво е отношението на Георги Мишков, Вълчев заяви, че фирмата му „Ренус Вортекс“ е била оператор на кораба, а именно, че той е решил да бъде направен последния рейс на „Ина“. Също Мишков е наел екипажа и също той носи отговорност като оператор за случилото се.

Обещанието
Корабособственикът Вълчев заяви пред Maritime.bg, че заплатите на моряците от „Ина“ ще бъдат изплатени, след освобождаването на кораба и връщането на товара в порт Фамагуста. По думите му се очаква в близките дни плавателният съд да бъде освободен, което ще бъде последвано с изплащане на вноски на загубите от чартьора „Сабах Шипинг“.

Припомняме, че другият известен играч – Станчо Янков (известен като Станчо Савов) е заявил пред прокуратурата, че цигарите е открил по обява в интернет и предложил вадене на бързи пари на Мишков, който само това чакал.

По информация на Maritime.bg, Георги Мишков е подвеждал съдружниците в „Rostov Transport” LLP. за реалното състояние на бизнеса. Подавал им е фалшиви отчети, а напълно възможно е да е отклонявал средства. Негласно това потвърди и Вълчев, който коментира, че през последните месеци, преди задържането на „Ина“, приходите са силно намалели.

Държавна пръчка
Никаква държавна поръчка не е скрита зад аферата „Ина“. Това категорично вече се установява на база документацията и твърденията на откритите от Maritime.bg страни. Самите моряци веднага след завръщането в България заявиха, че това им е било казано от Мишков. Този негов ход изплаши единствено масмедиите и никой друг. Дори корабособственикът Вълчев се усмихва, когато чуе за твърдението на Мишков. „Няма никакви чадъри, няма никакви държавни поръчки“, заяви той. За съжаление последното прокурорско постановление, вероятно е било поръчано от Мишков, но в крайна сметка по-вероятно е той да получи държавна пръчка.

Къде е Георги Мишков?

Мишков изхвърля боклука. Улица Никола Михайловски. © Maritime.bg
Мишков изхвърля боклука. Улица Никола Михайловски. © Maritime.bg

Отговорът на този въпрос е много прост. Палачът живее необезпокоявано. След няколкодневно наблюдение, Maritime.bg може да изгради профил – средностатистически гражданин. Пие си кафето, изхвърля си боклука, тук-там се качва на черния джип, дошъл пак от схема. Въпреки това изглежда притеснен, видимо отслабнал, анемичен. Преоблича се често, втълпил си е, че все го следят (не че не е така). Или чака пръчката, или чака чудо…

Срещата
Maritime.bg успя да организира първата среща между представител на „Rostov Transport” LLP. и завърналите се благодарение на телевизия „Скат“ моряци. С оглед сигурността на моряците няма да бъде публикувана информация от проведената среща, това ще стане на по-късен етап.

Очаквайте продължение…

*Виц: Вярвате или не, корабособственикът е с инициали Г.М.

Екип Maritime.bg

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Адмирал Ефтимов: Морско училище отново се доказва като флагман в образованието

Морско училище отново се доказва като флагман в образованието и това се вижда ясно от направеното тук. Това каза началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов, който днес